Terug

Rugzak twee maanden na herstelling opnieuw stuk

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Dreamland

04/12/2018

Rugzak Eastpak (schooltas, volume 42l) aangekocht in augustus 2016.- Schouderriem stuk in mei 2018. Gewacht op einde schooljaar en rugzak binnen gebracht in filiaal in Lier waar rugzak gekocht werd.- Rugzak wordt naar Eastpak gestuurd en kosteloos herstel (duur 3-4 weken, maar geen probleem want grote vakantie)- rugzak begin november opnieuw stuk op exact dezelfde plaats.- contact met Eastpak: moet via winkel- contact met klantendienst: naar filiaal voor commerciële geste.- 24/11/2018: aanbieding in filiaal met rugzak. Kunnen wel opsturen, maar geen vervangrugzak ofzo voorzien. Lijkt geen commerciële geste zoals gemeld door klantendienst. Rugzak mee naar huis, kan niet gemist worden.- 24/11/2018: terug contact met klantendienst, vragen alle info op, ticketnr wordt aangemaakt.- 30/11/2018: klantendienst op voicemail: naar winkel gaan en vragen naar gerant die gaat gepaste oplossing voorstellen.- 1/12/2018: gepaste oplossing blijkt herstellen bij schoenmaker (maar dan vervalt sowieso 30-jarige garantie van Eastpak zelf), ik kan een shopper van €1 krijgen waarmee zoon naar school kan gaan...- 1/12/2018: telefonisch contact met klantendienst --> zeggen tussen te komen. Twee uur later telefoon: kunnen niets doen als gerant weigert...Blijft: rugzak die na herstelling op exact dezelfde plek stuk is, waardoor wij ons afvragen of tweede herstelling wél succesvol gaat zijn en wij oplossing zochten voor tijdens de duurtijd van de herstelling.

Berichten (1)

Dreamland

Naar: J. B.

04/02/2019

Geachte,Wij hebben kennis genomen van uw schrijven van 04/12/2018 met uw referentieCPTBE00561351-12.We wensen u hierover graag meer informatie door te geven.Het gaat om een Eastpack rugzak die aangekocht werd op 04/08/2016.Op deze rugzak biedt Dreamland een herstelgarantie via het herstellabo van deleverancier van 24 maanden aan.Op het garantiebewijs dat de klant heeft ontvangen bij de aankoop van derugzak, kan de klant de volgende informatie terugvinden:Bij defect kan u het artikel naar de winkel brengen. Wij zorgen ervoor dat hetartikel hersteld wordt in het technisch labo van de leverancier, met deoriginele wisselstukken. Na de herstelling contacteren we de klant en kan deklant het herstelde artikel ophalen in de winkel.Eastpack biedt hierbij ook nog een commerciele garantie aan van 30 jaarherstelling.We zien dat mevrouw Bogers de rugzak een eerste keer voor herstelling heeftaangeboden op 02/07/2018 in Dreamland Lier.De rugzak werd opgestuurd naar het officiele herstellabo dat aangewezen wordtdoor de leverancier. De herstelling werd kosteloos uitgevoerd.De herstelde rugzak was beschikbaar in Dreamland Lier op 24/07/2018 en werdopgehaald door mevrouw Bogers op 04/08/2018.De klant meldt dat ze vaststelde dat de rugzak in november terug stuk isgegaan.We begrijpen zeker dat dit geen fijne situatie is voor de klant.De herstelgarantie geldt ook als de rugzak na een eerdere herstelling opnieuwstukgaat.Mevrouw Bogers kreeg van onze klantendienst en in de winkel de informatie doordat de rugzak opnieuw mag binnengebracht worden, zodat deze voor een tweedekeer hersteld kan worden in het technisch labo van de leverancier.De klant had graag een andere oplossing aangeboden gekregen en zoekt ook eenoplossing voor tijdens de duurtijd van de herstelling.Aangezien het om een artikel gaat met herstelgarantie, heeft onzeklantendienst geen andere oplossing kunnen aanbieden. Ook in de winkel hebbende collega's geen andere oplossing kunnen voorstellen.In de algemene voorwaarden van Dreamland wordt niet vermeld dat wij eenvervangartikel voorzien om de periode waarin het artikel ter herstelling werdopgestuurd te overbruggen.Mevrouw Bogers wenst als oplossing een vervanging van de rugzak of een kortingbij de aankoop van een nieuwe rugzak.We kunnen geen positief antwoord geven op deze vraag van de klant, omdat hethier gaat om een artikel met een herstelgarantie.De garantie van 24 maanden die aangeboden wordt door Dreamland is reedsverstreken.   Zoals eerder aangegeven biedt Eastpack een garantie van 30 jaaraan.Hiervoor kan de klant de rugzak gerust aanbieden in Dreamland Lier voor eennieuwe herstelling. Dreamland zorgt ervoor dat de rugzak wordt verzonden naarhet technisch labo van de leverancier. Na de herstelling wordt mevrouw Bogersverwittigd en kan ze deze ophalen in de winkel.We hopen dat we u via deze e-mail voldoende gea¯nformeerd hebben.Hoogachtend,FraukeKlantendienst Dreamland[1]www.dreamland.be02/3635656--04/12/2018 14:55 - klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform