Terug

Rook uit motor maar geen garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. M.

Naar: bol.com

06/06/2023

Beste Ik kocht op 11 maart 2022 een Makita grasmaaier via bol.com met bestelnummer 1338946955. Ik koos voor makita omwille van de kwaliteitsmerk dat ik bij al mijn gereedschap koop.In mei 2023 wou ik na vakantie mijn grasmaaien. Er kwam rook en een branddeur vanuit de motor. De messen draaiden ook niet meer dus wou ik garantie inroepen.Toen zag ik op de site van bol.com dat er maar 1 jaar garantie op was. Ik wist dat dit niet klopte omdat via Europese wetgeving en de voorwaarden van bol.com zelf op alle toestellen 2 jaar garantie zijn. Na heen en weer gemail heeft bol.com geregeld dat haar partner Quofi toch de wettelijke garantietermijnen toepasten dus kreeg ik een retourformulier.Ik heb het artikel echter persoonlijk afgeleverd omdat ik geen doos vond en in Dongen moest zijn dicht bij het leveranties. Eenmaal daar aangekomen zag ik geen Quofi maar een ander bedrijf op het adres dat de grasmaaier aanpakte.Ik had een papier opgemaakt met daarin de afleverdatum op 24 mei 2023 mijn handtekening en het feit dat de grasmaaier geen enkele externe schade had! Ook niet aan de messen dat het gras maaien. Ook heb ik daarin vermeld dat er rook kwam uit de motor als je de grasmaaier start.Dit werd getest en dus hebben ze ook afgetekend dat er geen externe schade is en er rook uit de motor kwam en ik op 24 mei geleverd heb.Nu krijg ik een mail dat artikel niet in garantie is omdat motor beschadigd is en de messen omdat ik een hard voorwerp zou geraakt hebben. Ik heb geen harde voorwerpen in mijn tuin alleen een grasmaaier en dan nog Dit is een makita grasmaaier dat na 1jaar en 2 maanden kapot is en de motor rook ontwikkelt en een brandgeur dus hoe kan dat zo snel van tegen een harde voorwerp. Dit zijn leugens om niet te moeten herstellen of terugbetalen zoals de garantie voorwaarden van bol.com stellen.Eerst zeggen ze er is maar 1 jaar garantie ondanks Europese regelgevingDan tekenen ze af en bevestigen ze dat er geen externe schade is en er rook uit de motor komt En dan zeggen ze ah geen garantie want externe schaden (ze vernoemen messen en modeframe) Dit kan niet. Niet na 1 jaar. Een grasmaaier word gemaakt om veel te doorstaan maar deze makita blijkbaar niet Ik wil dat bol.com dit oplost met haar partner. Ik ben altijd een trouwe klant geweest en stuur nooit zomaar iets terug reparatie. Het feit dat ze de Europese, Belgische wetgeving en de eigen beloften van bol.com negeren door te stellen dat er maar 1 jaar garantie was ipv 2 jaar is op zich het bewijs dat ze niet correct zijn en de garantiewetten niet correct willen toepassenHet heeft mij 150 euro gekost. Het is makita. Het kan NIET dat dit nu al kapot is Ik wil graag dat mijn toestel herstelt word of vervangen of zoals de voorwaarden en beloften van bol stelt een terugbetalingVergeet niet dat ze hebben afgetekend en bevestigd dat er geen externe schade is, dat er rook ontwikkeling is. Als er geen externe schade is. Dan kan het toch niet anders dan dat het binnen de garantie valt

Berichten (5)

bol.com

Naar: H. M.

07/06/2023

Goedemorgen Hakima,Bedankt voor je bericht. We nemen je klacht in behandeling. Zodra er meer informatie bekend is, wordt er contact met je opgenomen.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com

H. M.

Naar: bol.com

09/06/2023

Leg me aub uit hoe er interne schade kan zijn aan de motor door een hard voorwerp Terwijl er geen externe schade is en dit ook bevestigd word door verkoper?Leg me dit aub uit

H. M.

Naar: bol.com

13/06/2023

Vandaag belde ik naar de klantendienst 5 maal word er op mij opgehangen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt tot ik gehoord werd door een vriendelijke dameMijn volgende stap is de rechtsbijstand inroepen en naar Meldpunt van de Economische Inspectie stappenAlleen voor het feit dat jullie maar 1 jaar garantie geven klopt er al iets niet en dan durven jullie nog beweren dat de motor kapot is door een hard voorwerp terwijl er geen externe schade is en dit bevestigd word door verkoperLeg me aub uit hoe kan een motor kapot gaan door een hard voorwerp ZONDER EXTERNE SCHADE Jullie hebben het gehandtekende document van de verkoper zelf die dit bevestigt dus als er schade is is dat bij jullie gebeurd want aan mij bevestigen jullie dat er geen externe schade is. Meermaals beloven jullie me dat jullie contact zullen opnemen en niks gebeurt er. Zo word er omgegaan met vaste klanten!

H. M.

Naar: bol.com

15/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

H. M.

Naar: bol.com

19/06/2023

Mijn klacht is ingediend bij het ECCIk wacht nog steeds op antwoord van bol.comHoe kan een grasmaaier kapotgaan, rook ontwikkelen door een hard voorwerp te rakenZonder externe schade?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform