Terug

Rolluikprobleem terrasraam en achterdeur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Belisol

02/12/2020

GegroetOp 12-1-2020 ervaren wij problemen met in 2013 geplaatste elektrische rolluiken door de firma Belisol filiaal Melle. Op13-1-2020 bezoek aan de zaak in Melle met voorlegging van het probleem. Reactie zou volgen.20-1-2020 brief aan Belisol omwille van geen reactie.28-1-2020 verantwoordelijke (Geert) komt langs, stelt ons gerust, lamellen niet beschadigd enkel een geleider zit los.30-1-2020 we ontvangen een herstellingsofferte van 179 euro en dienen deze VOORAF te betalen. Zo niet, geen herstelling. Wij betalen onmiddellijk.13-2-2020 Techniekers komen langs, hercalleren het rolluik van het schuifraam, zetten de geleider NIET vast zo blijkt achteraf. 's Avonds ervaren we hetzelfde probleem als voordien dus... herstelling haalt niets uit.14-2-2020 doorsturen filmpje met knarsende geluiden en melding dat het probleem niet opgelost is.21-02-2020 opnieuw mail omwille van GEEN reactie van Belisol.24-2-2020 verantwoordelijke die de eerste vaststelling deed komt opnieuw langs en merkt op dat zijn voorgestelde herstelling = het vastzetten van de geleider niet is gebeurd.Door Covid-19 hele periode stilte (met alle begrip van onzentwege). Eens versoepeling van de Covid-19 maatregels nemen wij zelf terug telefonisch contact op.8-6-2020 Techniekers komen langs. Deze merken op de 14 lamellen en ook de inlooptrechter beschadigd zijn . Maken een werkformulier op en vertrekken. Herstellen NIETS.26-6-2020 Wij nemen terug zelf contact op wanneer er een ACTIE kan verwacht worden.4-7-2020 We krijgen een offerte voor een nieuw rolluik van 371 euro want de beschadigde lamellen zijn niet te vervangen. Wij reageren hierop omwille van het feit dat de rolluiken nog maar 6 jaar oud zijn en dat wij reeds 179 euro hebben betaald voor een herstelling die er geen was.18-7-2020 Belisol reageert alweer niet meer.10-8-2020 Met respect voor het bouwverlof wordt nu toch om een antwoord gevraagd.17-8-2020 Mail van Belisol, probleem intern bekeken, betreuren gang van zaken en staan een korting van 79,5 euro toe. Nieuw rolluik kost nu 291,50 euro (all-in).17-8-2020 Ikzelf ga persoonlijk naar Belisol Melle en druk mijn ontgoocheling uit aan de hand van het chronologisch overzicht van dit dossier.De technisch opmeter/bediende (Eric) ter plaatse verontschuldigd zich voor alle ongemak, belt onmiddellijk (op speaker) met verantwoordelijken en belooft dat alles in het werk zal gesteld worden om het probleem ten gronde aan te pakken. In een van de gesprekken bevestigd de allereerste bezoekende verantw. (Geert) nogmaals zijn bevindingen. Eric belooft zelf langs te komen om zich van de situatie te vergewissen en dit dossier met een minimum aan kosten te behartigen.21-8-2020 Technisch opmeter (Eric) komt langs . Bekijkt het rolluik. Is onthutst door het knarsend geluid. Rolluikkast wordt NIET opengemaakt. Hij zal intern het probleem aankaarten en met een technieker het probleem komen oplossen.22-10-2020 Mevr. Angelique Opsomer, zaakvoerder, neemt telefonisch contact op met mij met de vraag waarom nu nog Eric (TO) met een technieker moet langskomen. Een nieuw rolluik is de enige oplossing dus...geen onnodige bezoeken of verplaatsingen a.u.b. Ik doe nogmaals het volledige chronologische verhaal en wijs op de afspraken die Eric met ons maakte bij zijn laatste bezoek. Het vooropgestelde herstellingsbezoek kan en mag voor haar dan toch doorgaan.23-10-2020 Eric en een technieker komen langs. Volgens de technieker: geleider zit niet op zijn plaats, lamellen hebben te veel spel. Eric stelt zich de vraag of de oorspronkelijk geplaatste lamellen niet te smal zijn !?! Zelfde probleem stelt zich aan de achterdeur.6-11-2020 Belisol laat alweer niets meer van zich horen dus...er wordt door mij opnieuw gemaild.6-11-2020 Antwoord van Eric. Wij dienden vroeger contact op te nemen !?! (mogelijks miscommunicatie, kan) Eric geeft in een mail (zwart op wit) aan dat de rolluiklamellen 0,5 cm te smal zijn en de firma mogelijks een latje van die dikte in de rolluikgleiders zou kunnen plaatsen.8-11-2020 Ik verontschuldig mij voor de mogelijke miscommunicatie al mocht naar mijn mening gezien de lijvigheid van dit dossier Belisol zelf wel eens contact opnemen. Ik wijs erop dat Belisol dus toegeeft dat de lamellen te smal zijn. Het rolluik is (daar zijn foto's van) wel degelijk rechts beschadigd door de niet goed geplaatste geleiders of de té smalle lamellen. Wij gaan wel akkoord om in de rolluikgeleiders van de andere ramen een latje te laten kleven indien nodig om verdere beschadiging te voorkomen. Wij vragen om ook deze rolluiken toch eens na te meten.23-11-2020 Gezien er ALWEER niet gereageerd wordt door Belisol schrijf ik opnieuw een mail.24-11-2020 mevr. Agelique Opsomer zaakvoerder antwoordt : Beste, ik bespreek dit vrijdag (27-11-2020 !!!) intern en kom hier dan ook op terug. Mvg. A. Opsomer.02-12-2020 Nog ALTIJD GEEN NIEUWSVan klantvriendelijkheid gesproken !Een zéér ontgoochede Belisol klant.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform