Beste,Eind december onze zonnepanelen-installatie gekeurd. Mijn vrouw dan online deze aangemeld bij Fluvius. Maar ze kreeg nergens een bevestigings-mail dat het wel degelijk in orde was, dus heb ik zelf gebeld. Aan telefoon heeft men mij bevestigd dat alles in orde was, ik heb er toen nog extra op gedrukt dat wij nog een analoge meter met teruglooprem hadden.De maanden gaan voorbij. Begin juli heeft mijn vrouw voor de eerste keer gebeld om te vragen wanneer nu eindelijk een digitale meter geplaatst zou worden. Aangezien we zonder deze digitale meter geen teruglevercontract kunnen afsluiten en de éénmalige retro-actieve premie nog niet kunnen aanvragen. Na 4 keer bellen en telkens iemand anders aan de lijn gehad te hebben die dan ook nog eens telkens een ander verhaal/smoes te vertellen had, heb ik zelf gebeld op 13/9. Eerst probeert men mij af te wimpelen omdat ik de verkeerde menu-keuze gemaakt zou hebben, terwijl er duidelijk gezegd werd dat er voor zonnepanelen keuzemenu 1 gemaakt moest worden. Ze zou me laten terugbellen. Rond 15:30 heb ik nog steeds niemand gehoord, dus ik bel terug. Toen kreeg ik nogmaals iemand anders aan de lijn. Deze man (met Nederlands accent) heeft mijn zorgen ter harte genomen en gezorgd dat we eindelijk geholpen werden.Afgelopen woensdag is men dan eindelijk (na 9 maanden wachten) de digitale meter komen plaatsen. We hebben dan gelijk de retro-actieve premie proberen aan te vragen. Nu wordt ons deze geweigerd omdat wij geen prosumenten-tarief betaald hebben gedurende de periode van eind december 2020 tot 28/02/2021 (beslissing VREG dat prosumententarief voor iedereen vervalt). Maar ik heb in december vorig jaar zelf gebeld met iemand van Fluvius en nogmaals benadrukt dat we nog een analoge meter met teruglooprem hadden. Door deze teruglooprem konden we dus niet genieten van het voordeel dat de meter terugdraait als we veel opwekten en hebben we geen prosumententarief moeten/kunnen betalen. En net daarom wordt ons nu die retro-actieve premie van ca. €1800 geweigerd. Dit is toch niet voor mogelijk te houden?!? Zij stellen de plaatsing uit, goed wetende dat wij geen prosumententarief kunnen betalen. Je krijgt als voordeel van Fluvius het niet betalen van prosumententarief, aangezien we met een niet-terugloopbare analoge meter zitten, maar dit voordeel wordt ons nu wel in ons nadeel gebruikt als voorwaarde voor het bekomen van de premie? Begrijpen wie begrijpen kan?? Het is net alsof ze het express gedaan hebben, zodat wij, de mensen met teruglooprem, die premie niet betaald kunnen krijgen. Wij hebben een slag in ons gezicht gekregen in februari door de VREG, een beetje gecompenseerd worden door een premie en nog maar weeral eens dik in het zak gezet worden?Het niet betalen van in ons geval een dikke 2 maanden prosumententarief staat niet in verhouding met het verliezen van een premie van 1800 euro. Conclusie: dubbel gejost, 15 jaar terugdraaiende meter weg, premie weg.Voor ons een investering van ongeveer 10000 euro, aangezien we ook nog ons dak hiervoor vernieuwd hebben vooraleer de panelen erop kwamen.We willen gerust 2 maanden prosumententarief betalen aan Fluvius als we hiermee toch onze premie kunnen bekomen. De spelregels worden andermaal veranderd terwijl het spel nog bezig is.Ik heb inmiddels een klacht neergelegd bij Fluvius zelf.