Terug

Retourinformatie niet correct

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

L. V.

Naar: Zara Belgium

19/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 9/05/2024 heb ik in uw online winkel een broekrok gekocht, waarbij ik het bedrag van 29,95 € plus 3,95 € voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 27/5/2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik wou op 19/06/2024 mijn pakket retourneren, dit was echter niet meer mogelijk. Nochtans staat er op de site te lezen: "Het retourneren van een artikel moet binnen de aangegeven termijn plaatsvinden: Online aankoop: bovenop het wettelijk herroepingsrecht om een bestelling binnen de 14 dagen van verzending te retourneren, heb je 30 dagen vanaf de verzenddatum van een bestelling om je Zara.com aankoop te retourneren." Ik benadruk graag het woord "bovenop". Dit geeft mij in totaal volgens de letterlijke bewoordingen 44 dagen de tijd vanaf de verzending. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 29,95 € met aftrek van de te betalen retourkosten van 1,95 € . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Bemiddeling door Testaankoop 26 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform