Terug

Retour wordt ontkend ongeacht bewijs

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

L. V.

Naar: ZALANDO

19/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Op heb op 3/3/2025 2 artikelen gekocht. Omwille van ontevredenheid over de kwaliteit van 1 van de artikels van bestelnummer heb ik een klacht ingediend bij zalando waarop ik de feedback kreeg dat ik het artikel mocht retourneren. Ik heb dit pakket op 18 april geretourneerd met bewijs van retour van bpost. Na mijn retour bleef er een antwoord uitbleef, ook na meer dan twee weken na het retoureren. In die periode nam ik meermaals contact op om de status op te volgen en stuurden jullie mij een rechtsverklaringsformulier toe, waarbij de track en trace code van de retour werd ingevuld. Ik moest enkele malen de rechtsverklaring aanpassen, waarbij deze uiteindelijk werd aanvaard. Nadien hoorde ik opnieuw niets meer en moes ik er zelf achterna gaan om meer info te krijgen. Jullie antwoordden uiteindelijk dat mijn retour niet kon worden verwerkt omdat het pakket volgens het magazijn leeg was, dit nadat ik al enkele weken contact aan het opnemen was hierover en jullie dit nooit hadden opgemerkt. Jullie weigeren zelf verder onderzoek te starten met de koerierdienst bpost, wat jullie verplichting is, en leggen alle kosten ten laste van mij. Bovendien zijn er incassokosten bovenop gekomen en heeft zalando de betaling niet gepauzeerd tijdens de periode van het onderzoek. Ik betwist het bovenstaande omdat ik bewijs van retour heb alsook bewijs van het vele contact met zalando rond de bestelling. Verder ook omdat zalando geen verder onderzoek opstart met de koerierdienst. Ik verzoek hen dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet werd teruggestuurd. Ik verzoek zalando bijgevolg om een terugbetaling van de betaalde prijs van 150 EUR of een tegemoetkoming owv de klacht, bijvoorbeeld een nieuw artikel. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform