Terug

Retour wordt niet terugbetaald.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: bol.com

06/04/2024

Op 16/02 werd mijn retourpakket verzonden (PlayStation VR2 bril) via Bpost. Op 19/02 kreeg ik een ontvangstbevestiging van bol.com dat ze het artikel ontvangen hebben en dat het wordt gecontroleerd. Een dag later verandert de retourstatus naar ‘retour geannuleerd’ en weigert het een terugbetalingen uit te voeren. Na contact met de klantendienst kan de betaling niet worden uitgevoerd omdat ze beweren geen retour te hebben ontvangen. Ook de track and trace link van Bpost bevestigt dat mijn pakket werd geleverd aan het retouradres.

Berichten (9)

bol.com

Naar: E. V.

08/04/2024

Goedemiddag,Bedankt voor het doorgeven.We hebben deze klacht al opgepakt n.a.v. de klacht die de klant al bij de Thuiswinkel heeft ingediend.Met vriendelijke groet,Natalya van bol.

E. V.

Naar: bol.com

08/04/2024

Beste, De klacht via ‘thuiswinkel’ werd beantwoord, afgesloten en niet opgelost. Thuiswinkel werkt in dit verband enkel als tussenpersoon. Jullie hebben in deze mail te kennen gemaakt dat jullie niet meer zullen reageren op berichten die verband houden met Thuiswinkel. Ook een totale weerlegging van de, door uzelf overigens, aangehaalde redenen werd met drie pogingen niet meer beantwoord. Het feit dat u de klacht via Thuiswinkel als afgehandeld beschouwt, ben ik genoodzaakt andere partijen in te schakelen.Laat mij het duidelijk stellen: ik kan u vier bewijzen voorleggen die bevestigen dat jullie mijn pakket ontvangen hebben. Deze manier van klachtenbehandeling is nog ‘soft’. Het gebrek aan wil en nalatigheid die jullie hanteren zullen enkel in het voordeel spelen bij gerechtelijke stappen. Alvast bedankt om mijn toegevoegde bewijsstukken te lezen, analyseren en tot een terugbetaling te komen.Emiel

E. V.

Naar: bol.com

17/04/2024

Beste Bol.com,Zoals verwacht wordt er opnieuw geen gehoor gegeven aan deze klacht, zelfs wanneer jullie ongelijk letterlijk bewezen wordt. Deze houding tegenover uw klanten getuigt toch wel van een zwaar gebrek aan mentale capaciteiten.De klacht bij Thuiswinkel werd ook officieel afgerond. U kan hierop dus niet terugvallen.

bol.com

Naar: E. V.

17/04/2024

Goedemiddag Emiel,Bedankt voor je bericht. Op 26 februari heb je een e-mail ontvangen met meer informatie. We blijven bij dat gegeven antwoord.Met vriendelijke groet,Chantal van bol

E. V.

Naar: bol.com

17/04/2024

Beste bol.com,Daarover kan ik niets terugvinden. Is het mogelijk dit mailbericht in bijlage toe te voegen?

bol.com

Naar: E. V.

17/04/2024

Beste Emile,Bedankt voor je reactie. Excuses de betreffende mail is op 26 maart gestuurd om 14:55 uur. Dit is een e-mail naar aanleiding van je klacht bij de Thuiswinkel.Met vriendelijke groet,Chantal van bol

E. V.

Naar: bol.com

17/04/2024

Beste bol.com,Ik stuur jullie opnieuw(!) enkele bewijzen door in bijlage die onderstaande stellingen tenietdoen. Wat jullie beweren klopt niet. Ik heb een bewijs van levering van mijn pakket, een opgeslagen gesprek met een medewerker van bol.com waarin gezegd wordt dat mijn pakket wél ontvangen werd en bovendien ook nog een bevestigingsmail van jullie waarin staat dat jullie mijn retour ontvangen hebben. Artikel 8.4 in de algemene voorwaarden stelt dat de bewijslast voor ontvangst van een retourartikel bij de koper ligt. Deze zijn dus nu opnieuw bijgevoegd aan dit bericht. “Beste Emiel,Naar aanleiding van jouw bericht aan de Thuiswinkel, stuur ik deze e-mail.Eerder heb jij jouw bestelde "PS VR2 - Virtual Reality Headset - Sony PlayStation - PS5" retour aangemeld en volgens jou is dit ook retour gestuurd. Echter, wij hebben dit helaas niet ontvangen. Aangezien een retourzending de verantwoordelijkheid van de klant is kan ik helaas niet overgaan tot terugbetaling of vervanging. Hierover kan je meer lezen in de Algemene voorwaarden Artikel 8.4.Dit is ons definitieve antwoord. We zullen in de toekomst niet meer reageren op soortgelijke vragen rondom deze bestelling.Ik wens je een fijne dag.Met vriendelijke groet,Natalyabol Customer Carewww.bol.com”

E. V.

Naar: bol.com

18/04/2024

Beste Bol.com,Ik vraag jullie vriendelijk te antwoorden op volgende vraag:Zat mijn PS VR2 bril in het pakket dat op 19 februari werd afgeleverd op het retouradres Noorderlaan 395, Antwerpen? Hebben jullie met andere woorden een lege doos ontvangen?Hierover heb ik nog altijd geen duidelijk antwoord kunnen ontvangen.

bol.com

Naar: E. V.

18/04/2024

Goedemiddag Emiel,Bedankt voor je bericht. Er is geen pakket van jou met het retourlabel in ons magazijn ontvangen.Met vriendelijke groet,Chantal van bol


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform