Terug

Retour wordt niet aanvaard

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: bol.com

05/03/2021

Ik bestelde een Eufy 2K indoor camera. Ik testte hem en retourneerde hem omdat het toch niet het product was dat ik zocht. Mijn retour werd geweigerd zonder dat ik daarvan op de hoogte werd gehouden (geen communicatie). Na contact met de klantendienst vertelde men me dat het serienummer op de doos niet overeen kwam met het serienummer op het product. Dat aanvaard ik niet als reden aangezien ik het dan blijkbaar foutief heb aangekregen, want ik heb het gewoon in de oorspronkelijke doos geretourneerd.Men heeft het zogezegd 'foutief geretourneerde product' aan mij teruggestuurd (naar een verkeerd adres!), waardoor ik er nu dus terug mee zit.Men beloofde allerlei oplossingen om het alsnog te kunnen retourneren en men beloofde ook terugbelafspraken, die geen enkele keer werden nageleefd. Na mijn laatste contact zei de medewerker me dat zij 'niets meer kon doen', want dat ik 'het foute product heb geretourneerd' en dat 'vanuit het magazijn het juiste serienummer werd verzonden voor zover zij zien'. Dat is gewoonweg een leugen. Waarom zou ik een verkeerd serienummer terugsturen? De fout ligt bij de verzending.Door nalatigheid en fouten van hun kant kan ik mijn product dus niet meer retourneren en dat accepteer ik niet. Ik kan zogezegd enkel nog een klachtenbrief schrijven naar bol.com in Nederland, terwijl een klantgericht bedrijf volgens mij een veel efficiëntere oplossing moet kunnen bieden in plaats van mij gewoon steeds verder te sturen en aan het lijntje te houden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform