Beste, Mijn retourzending met trackingnummer 323201076000019360642050 werd afgegeven op 21/09/2024 in een postpunt. Sindsdien blijft het pakket op verwerking staan bij Bpost het is nu zelfs al na deze lange tijd op inactief gezet. Ik nam al contact met Bpost en zij geven aan dat Shein als officiële verantwoordelijke partij voor het retourlabel contact met hen moet nemen voor het openen van een dossier. Na meermaals contact met de klantendienst van Shein blijven zij beweren dat ze geen bevoegdheid hebben om een dossier bij Bpost te openen en dat zij niet positief kunnen reageren op het verzoek. Bpost kan voor mij niets doen want om een officieel onderzoek te kunnen opstarten, moet Shein zelf contact met hen opnemen. Dit is omdat zij de originele afzender zijn en, volgens de wereldwijde postregelgeving en compensatiewetgeving, kan enkel de afzender een klacht of dossier indienen. Echter blijft Shein weigeren om dit te doen. Ik sta als klant met mijn rug tegen de muur o.w.v. een klantendienst die zijn verantwoordelijkheden niet wil opnemen. Dit terwijl ik ook slachtoffer ben van een verloren pakket waardoor ik nu moet betalen voor artikelen die ik retour heb gestuurd. Ik bestel al zeker 5 jaar bij shein en nooit een probleem gehad tot nu… als ik bestel via shein kies ik altijd voor achteraf betaling met Klarna. Ook naar hen heb ik al verschillende emails verstuurd, het bedrag is al gepauzeerd geweest maar omdat het allemaal zo lang duurt hebben ze de betaling terug actief gezet en zou ik voor bijna €250 moeten betalen aan artikelen die ik voor een groot deel retour heb gestuurd. Ik ga echt niet betalen voor artikelen die ik niet heb gehouden! Shein moet contact opnemen met bpost en klarna. Ik heb online aangegeven bij zowel shein als klarna wat ik retour heb gestuurd van artikelen en wat ik gehouden heb, als shein dit even met klarna kan bespreken en de bedragen kan aanpassen kan ik de artikelen betalen die ik gehouden heb. Maar voor de artikelen die ik retour heb gestuurd ga ik echt niet betalen!
Het gaat om bestellingnummers; #GSOND2301002UJU en #GSOND330M00NQE7 deze zitten samen in 1 retourpakket met éénzelfde retourlabel die ik van jullie moest gebruiken om extra retourkosten te vermijden namelijk; 323201076000019360642050