Terug

Retour/terugbetalingsproble

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. K.

Naar: Shein

03/11/2024

Beste, Mijn retourzending met trackingnummer 323201076000019360642050 werd afgegeven op 21/09/2024 in een postpunt. Sindsdien blijft het pakket op verwerking staan bij Bpost het is nu zelfs al na deze lange tijd op inactief gezet. Ik nam al contact met Bpost en zij geven aan dat Shein als officiële verantwoordelijke partij voor het retourlabel contact met hen moet nemen voor het openen van een dossier. Na meermaals contact met de klantendienst van Shein blijven zij beweren dat ze geen bevoegdheid hebben om een dossier bij Bpost te openen en dat zij niet positief kunnen reageren op het verzoek. Bpost kan voor mij niets doen want om een officieel onderzoek te kunnen opstarten, moet Shein zelf contact met hen opnemen. Dit is omdat zij de originele afzender zijn en, volgens de wereldwijde postregelgeving en compensatiewetgeving, kan enkel de afzender een klacht of dossier indienen. Echter blijft Shein weigeren om dit te doen. Ik sta als klant met mijn rug tegen de muur o.w.v. een klantendienst die zijn verantwoordelijkheden niet wil opnemen. Dit terwijl ik ook slachtoffer ben van een verloren pakket waardoor ik nu moet betalen voor artikelen die ik retour heb gestuurd. Ik bestel al zeker 5 jaar bij shein en nooit een probleem gehad tot nu… als ik bestel via shein kies ik altijd voor achteraf betaling met Klarna. Ook naar hen heb ik al verschillende emails verstuurd, het bedrag is al gepauzeerd geweest maar omdat het allemaal zo lang duurt hebben ze de betaling terug actief gezet en zou ik voor bijna €250 moeten betalen aan artikelen die ik voor een groot deel retour heb gestuurd. Ik ga echt niet betalen voor artikelen die ik niet heb gehouden! Shein moet contact opnemen met bpost en klarna. Ik heb online aangegeven bij zowel shein als klarna wat ik retour heb gestuurd van artikelen en wat ik gehouden heb, als shein dit even met klarna kan bespreken en de bedragen kan aanpassen kan ik de artikelen betalen die ik gehouden heb. Maar voor de artikelen die ik retour heb gestuurd ga ik echt niet betalen! Het gaat om bestellingnummers; #GSOND2301002UJU en #GSOND330M00NQE7 deze zitten samen in 1 retourpakket met éénzelfde retourlabel die ik van jullie moest gebruiken om extra retourkosten te vermijden namelijk; 323201076000019360642050

Berichten (2)

C. K.

Naar: Shein

03/11/2024

Dit is een gesprek met Klarna… mijn bestelling bij shein ging over 2 verschillende bestellingen die in in 1 pakket mocht versturen met 1 zelfde retourlabel, klarna liet niet toe dat ik 1 zelfde retourlabel gebruikte voor 2 bestellingen dus hebben ze 1 betaling gepauzeerd en de andere niet… tot ik een collega van klarna het wel duidelijk kon maken dat beide bestellingen in 1 pakket zaten en de collega beide betalingen kon pauzeren… tot deze week mijn retourinfo ineens nietmeer voldoende was en ik nu voor 03/12/24 alles moet betalen… terwijl ik een groot deel van beide bestellingen geretourneerd heb.

C. K.

Naar: Shein

03/11/2024

Dit is nog een bewijs van chat met een medewerker van bpost dat shein contact met bpost moet opnemen voor een klacht in te dienen en ik daar dus niks aan kan doen…

Bemiddeling door Testaankoop 06 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform