Op 15/11/2023 kocht ik tijdens mijn verbouwingen aan zee 3 artikels bij Krëfel Veurne.Een vriendelijke verkoper nam de tijd me voor de noise cancelling headset en elektrische verwarming te voorzienvan heel wat uitleg, en gaf mee dat ik binnen de 14 dagen kon terugbrengen indien de producten niet zouden voldoen. Al snel bleek dat de headset niet het juiste systeem was zoals gevraagd door mijn partner, en werd deze dus ook meteen ongebruiktweer ingepakt. De verwarming bleek niet voldoende te zijn om de ruimte te verwarmen waarvoor het moest dienen, een twijfelgeval al van in de winkel. Gezien ik tot zondagnacht heb doorgewerkt aan de verbouwingswerken heb ik alles netjes ingepakt weer meegenomen naar huis en aangeboden bij Krëfel Mechelen, mijn dichtstbijzijnde filiaal, op 20/11.Daar aangekomen werd ondanks een vriendelijk ontvangst al snel erg onaangenaam opgetreden - de ontvangende medewerker werd opzijgeschoven, en deAssist-Manager Gor riep er enkele collega's bij om de artikelen te onderzoeken - er werd op een gegeven moment zelfs voor het oog van andere wachtende klantengesnoven aan de headset die nooit de verpakking was uitgeweest, wat ook bevestigd werd. De medewerker die me ontving vroeg me al achter de reden van retour, alsook de Assistant Manager, waar ik uiteraard netjes op antwoordde, al gaf het een intimiderende indruk - haaks overigens op de retourpolicy. Vervolgens maakte de Assistant Manager herhaaldelijk (!) de luide opmerking dat hij het vreemd vond dat ik de artikelen in Veurne had aangekocht enkele dagen eerderen ze nu bij hem binnenbracht. Intussen zijn we bijna sluitingstijd en concludeerde de medewerker dat hij dan wel per hoogste uitzondering een tegoedbon kon geven, want omwille van de hygiene nemen we dat eigenlijk niet terug.Als ik hem wees op het feit dat me in Veurne, alsook op de FAQ van Krëfel blijkt nu, iets heel anders werd verteld, gaf hij mee dat elke winkel dat zelf kon beslissen en dat het mij vrij stond om terug naar Veurne te rijden en het daar te gaan binnenbrengen.Ik gaf te kennen niet opgezet te zijn met deze aanfluiting van de bedrijfspolicy, en niet van plan was iets anders bij Krëfel te kopen, wat stuitte op te nemen of te laten, we gaan sluiten.Graag had ik van Krëfel handhaving van de eigen policy gevraagd, en het bedrag van mijn aankoop te willen terugstorten op de rekening waarmee het betaald is. Een commerciële gesteomwille van de uitzonderlijk klantonvriendelijke behandeling en plein publique is daarnaast wel op zijn plaats, willen we privé of zakelijk nog aan Krëfel denken voor verdere aankopen.UPDATE: Krëfel heeft 2x teruggemaild - 1x om het standpunt van de verkoper in Mechelen te kaderen. Een tweede keer om plots nieuwe argumenten aan te halen: herroepingsrecht is niet van tel in de winkel, en plots zou de verkoper in Veurne een advies hebben gegeven op basis van vierkante meters toch gek dat hij de exacte m² heeft gekregen, en naar eigen zeggen een overqualified verwarmingstoestel heeft meegegeven 'voor de zekerheid'. Helaas meer dan ondermaats. Zie bijlagen.