Terug

Retour onvolledig verwerkt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

F. S.

Naar: ZALANDO

18/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 05/05/2024 heb ik in uw online winkel een bestelling geplaatst bij jullie partner Massimo Dutti (bestelnummer: 11003116553401). Bij de levering van de producten (deze gebeurde in 2 aparte dozen), die plaatsvond op 07/05/2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb op 20/05/2024 de retour aangemeld via het online portaal, ruim binnen de termijn van 100 dagen die jullie aanbieden. Het verzoek om teruggave werd aanvaard en ik kreeg instructies voor de terugzendingen van de goederen. Deze heb ik nauwkeurig opgevolgd en vervolgens heb ik de artikelen geretourneerd in de 2 originele dozen (waarin ze geleverd werden) met elk een individueel retourlabel. Deze retourlabels waren reeds aanwezig in de dozen. Op 22/05 kreeg ik de bevestiging dat de artikelen waren aangekomen op het adres (Track & trace in bijlage). Tot op heden, na 28 dagen, heb ik echter nog steeds geen volledige terugbetaling ontvangen. Slechts 1 pakket van de 2 is correct als retour verwerkt, het andere pakket werd niet verwerkt. Bijgevolg is er nu een openstaand bedrag van €229. Na contact met de klantendienst werd duidelijk dat er iets was fout gelopen bij het verwerken van de retours en ze beweren dat de andere goederen (gebundeld in 1 van de 2 pakketten) niet aanwezig waren. Een aanpassing van het openstaande bedrag was niet mogelijk, ondanks het feit dat alle artikelen zijn geretourneerd en beide pakketten zijn afgeleverd op het vermelde adres. Ik vind dat je als goede klant niet moet opdraaien voor een fout die door het bedrijf gemaakt wordt. Ik nodig u dan ook uit om dit zo spoedig mogelijk op te lossen en het openstaande bedrag aan te passen. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

F. S.

Naar: ZALANDO

18/06/2024

Beste Ik wil er ook nog even aan toevoegen dat ik altijd beeldmateriaal maak als ik een pakket in pak (naar eender wie, voor eender wat) om dit soort problemen te vermijden. Aangezien de bestanden te groot zijn om te uploaden als bijlage via het platform van testaankoop, ben ik er niet in geslaagd om dit toe te voegen aan de klacht. Indien nodig kan dit materiaal altijd nog worden aangeleverd. Vriendelijke groeten

F. S.

Naar: ZALANDO

21/06/2024

Beste In de bijlage vindt u de detailgegevens (aangeleverd door Bpost) van de 2 pakketten die geretourneerd zijn alsook van de 2 pakketten die ik initieel ontvangen heb van jullie. Zoals u kan zien komt het gewicht van de 2 geretourneerde pakketten samen neer op 4740 gram. De 2 pakketten die ik oorspronkelijk ontvangen heb van jullie (track & trace: 323200086200006753903036 & 323200086200006753900036) hebben samen een gewicht van 4640 gram. Dit wijst er ook op dat alle artikelen die ik ontvangen heb, daadwerkelijk aanwezig waren in de retours toen deze werden afgeleverd.

Bemiddeling door Testaankoop 27 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform