Ik heb een groot artikel dat ik retour wil zenden. Het gaat om een TV kast. De kwaliteit is betreurenswaardig, niettegenstaande ik het artikel met 50% korting aankocht is het nog lang zijn geld niet waard. De deurtjes hangen scheef en sluiten niet. Ik probeerde op de site te vinden hoe ik La Redoute kon contacteren voor de terugzending. Op de site wordt enkel melding gemaakt van een betalend telefoonnummer. De link naar het retourformulier voor grote artikelen geeft een foutmelding. Het mailadres dat op de site staat: klantendienst@redoute.be bestaat niet. Ik stuurde een mail maar kreeg een foutmelding. Uiteindelijk bel ik dan toch naar het betalend nummer. Daar kon ik mij enkel in het Frans uitdrukken - de medewerkers sprak geen Nederlands (gelukkig geen probleem voor mij) en moet ik een eindeloze reeks nummers (klantennummer, artikelnummer, ordernummer) doorgeven in het Frans, werd ik in wacht gezet omdat deze man zogezegd het retour ging bespreken met de transporteur. Ik kreeg echt de indruk dat het de bedoeling was om dit gesprek zo lang mogelijk te rekken. Vervolgens zei hij mij dat ik gecontacteerd zou worden door de transporteur voor de afhaling. Ik vroeg om mij dit te bevestigen per mail. Dit kon hij niet zei hij, dat was niet mogelijk?! Ik vroeg dan hun mailadres, en zei dat het adres vermeld op de site niet klopte, opdat ik mijn retour dan toch tenminste zelf kon formaliseren. Ik had daar namelijk net 10 minuten betalend voor aan de lijn gehangen en wou dan ook zeker zijn dat dit geen maat voor niks was. Ik kreeg het adres: contact@redoute.be. Hierop stuurde ik een mail met daarin het relaas van het telefoongesprek en dat ik dus zou wachten op de contactname van de transporteur. Enkele dagen later ontving ik reactie op mijn mail, met de mededeling dat ze mijn retour hebben ingegeven (nu pas dus, het telefoongesprek was blijkbaar niet geregistreerd) en dat ik gecontacteerd zal worden door de transporteur. Ik vroeg ook een compensatie voor mijn telefoongesprek in mijn mail, op die vraag werd niet geantwoord. Omdat ik 2 dagen verder nog steeds niets hoorde van de transporteur mailde ik opnieuw met de vraag wanneer de transporteur mij dan ging contacteren. Hierop kreeg ik tot vandaag geen antwoord.U moet weten dat bij de levering van het grote artikel ik normaal ook gecontacteerd ging worden door de transporteur, terwijl dit niet gebeurd is. Gelukkig was er iemand thuis toen die totaal onverwacht aanbelde. La Redoute maakt het zijn klanten bijzonder moeilijk om een groot artikel terug te sturen. Als je geen Frans kan zou het al helemaal niet lukken. In de marge stoort het mij ook dat mijn bestelling die bestond uit 4 stukken in 4 keer geleverd is geweest gespreid over 1 week. Dit is echt geen voorbeeld op vlak van duurzaam ondernemen!