Terug

Retour niet aanvaard en product is zoek

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: BOSE

06/12/2023

BesteVolgende mail heb ik begin oktober verstuurd dus we zijn weer zo’n 8 weken verder. Deze is wat aangepast om vlotter te lezen in het heden. Ik heb een Bose QC35|| Limited Blue Edition van zo’n kleine 400 euro gekocht. Helaas zijn de oorkappen defect gegaan en is de hoofdtelefoon onbruikbaar geworden. Ik heb in mei de zelfbenoemde “geweldige service” van Bose gecontacteerd. Toen heeft een medewerker van Bose wel nieuwe oorkappen in garantie besteld (Référence Bose: N057263407) . Helaas zwarte maar dat heeft een andere medewerker dan wel weer rechtgezet nadat ik hen opnieuw contacteerde. Dan maar liefst 29 weken later, had ik deze nog niet ontvangen en heb ik de customer service van Bose opnieuw gecontacteerd. Toen heb ik van een nieuwe medewerker van Bose moeten lezen dat de bestelling werd geannuleerd omdat deze niet meer verkrijgbaar zouden zijn. De klantendienst van Bose vond het dan ook niet nodig om zijn klant hiervan op de hoogte te brengen. Ik heb hier zelf achter moeten informeren. Goed, nadat ik nogmaals mijn verhaal heb gedaan aan weer een andere medewerker van Bose heeft hij een nieuwe hoofdtelefoon in bestelling geplaatst (Référence Bose: N057396454) . Ik moest hiervoor mijn eigen hoofdtelefoon opsturen en nadat deze gevalideerd werd, zou de nieuwe opgestuurd worden. Deze is dan naar Bose retour gestuurd geweest. De dag nadien werd deze al afgeleverd en afgetekend door een zekere Thomas te Bose Tongeren. Nogmaals maar liefst 4 weken later moest ik zelf de customer service van Bose aanschrijven omdat ik weeral niets had mogen vernemen. Toen kreeg ik plots te horen van weer een andere medewerker, Anup, dat mijn retour werd afgekeurd. (Dit vonden ze ook niet nodig om even te laten weten). Nadat ik meer informatie vroeg aan Anup bleek zij de chat al te hebben afgesloten. Dan kreeg ik weer een andere medewerker (nummer 7 of 8 ondertussen) aan de chat, genaamd Manoj.Deze medewerker van Bose vertelde me dat ik maar moest bellen naar de uitstekende customer service om meer informatie te krijgen. Zij gingen mij zeker kunnen verder helpen. Goed, naast het feit dat dit een betalende oproep is, heb ik maar gebeld omdat ik deze cinema uitgeklaard wil hebben en dat ik eindelijk weer een hoofdtelefoon kan gebruiken waar ik een kleine 400 euro voor heb betaald. Bij de oproep kreeg ik Johanna aan de lijn, zei vroeg mij of ik wil bevestigen dat dit over een terugbetaling voor een verloren zending gaat. Hier val ik helemaal uit de lucht. Eerst stond ik er niet bij stil maar nu blijkt wel dat mijn eigen hoofdtelefoon verloren is gegaan bij de zending of bij de garantie afdeling van Bose. Even terug naar de oproep, ik moest per sé bellen van uw collega Manoj om eindelijk een vervolg te krijgen aan mijn garantiegeval want zij konden me zeker verderhelpen werd me aangeschreven. Helaas niets is minder waar, Johanna kon niets doen! Ik moest maar een mail sturen naar dit e-mailadres om oplossing aangeboden te krijgen.Let op, ik heb ondertussen 9 of 10 medewerkers van Bose aan de lijn of per chat gekregen gehad. Ik vind het gek hoeveel medewerkers Bose in dienst neemt om niets te doen waar ze toch wel betaald voor worden. Ik verwacht gewoon het nieuwe product dat voor me besteld werd zodat ik eindelijk terug een hoofdtelefoon kan gebruiken na 43 weken waar ik een kleine 400 euro voor heb neergelegd. Na heel wat nieuwe telefoontjes en mailtjes omdat ik niets hoorde van Bose heb ik hun oordeel onvangen:“Vanuit onze kant wordt helaas geen vervanging opgestuurd. U kan verder nog een claim indienen bij UPS. Onze oprechte excuses voor enig ongemak.”Omdat dit zo lang heeft aangesleept, is er dus geen mogelijkheid om bij UPS een klacht in te dienen. Ik vind het gek van zo’n bedrijf als Bose dat zij ervan uit gaan dat hun klanten lege dozen zou versturen…Dat kan ik gewoonweg niet begrijpen. Hier eindigt het voorlopig. Ik kan niets verder doen. Hopelijk kan deze claim bij testaankoop wel iets teweegbrengen bij Bose. Alvast bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform