Terug

Retour geweigerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. H.

Naar: bol.com

25/03/2024

Beste, ik bestelde via bol.com (ik ben daar een zeer trouwe klant, nooit eerder problemen gehad) een steelstofzuiger met kruimeldief. Ik merkte al snel dat het redelijk moeilijk was om de kruimeldief opnieuw te bevestigen in de stofzuiger, maar maakte me daar initieel eerst geen zorgen in. Een beetje harder duwen (een paar keer zelfs), alvorens het weer netjes bevestigd was. Maar 1 keer blijkbaar niet voldoende goed terug gestoken en viel deze eruit, met als gevolg dat de kruimeldief op de grond valt en dat de plastieke omhuizing kapot was. Ik stuurde dit dus toch retour, want de kwaliteit van deze stofzuiger was bij deze dan toch bewezen dat het niet voldeed aan mijn verwachting. Ik kocht dan ook elders een stofzuiger aan wegens dringend gebruik.Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat de retour werd geweigerd wegens gebruik. Tout court dus wegens gebruik. Natuurlijk heb ik de stofzuiger gebruikt, dat is toch normaal ? Want ik stuurde het pas terug toen ik opmerkte dat de kruimeldief niet goed bevestigd kon worden en bijgevolg eruit viel. Dat heb ik ook bij mijn retour vermeld en heb ik dus ook via reply laten weten aan de verkoper 'Deltaco'. Daarop kreeg ik helaas geen reply, en heb ik tot 2x toe een reminder moeten sturen. Nog steeds geen antwoord, dus via de klanteservice van Bol.com mijn verhaal gedaan. Daardoor kreeg ik uiteindelijk wel een reply, maar dit dus van de klantenservice van Bol ipv hun verkoper Deltaco zelf, en nu was de reden 'foutief gebruik' zodat mijn retour was afgekeurd !! Daar ik dit onterecht vond, ben ik weer in reply gegaan met de ganse uitleg. Ik kreeg geen gehoor. Het hoofdkantoor van bol had beslist dat de retour werd geweigerd door foutief gebruik. Dit was mijn mail naar hen:Hallo,Ik val van mijn stoel ! foutief gebruik !!! Horen ze dan enkel de kant van hun verkopers?Ik heb deze helemaal niet verkeerd gebruikt, hoe in hemelsnaam kan ik deze verkeerd hebben gebruikt ?Dit is een makkelijk antwoord van jullie hoofdkantoor om niet te willen doen wat het moet doen, en dat is een niet tevreden klant zijn service bieden. Ik ben hier dus alles behalve blij mee !Daarenboven was initieel de retour afgekeurd, wegens gewoon gebruikt. Aangezien ik nu dit antwoord krijg, heb ik 100% het gevoel dat deze klacht niet serieus wordt genomen ! Ik moet dan zelf nog 2 reminders sturen EN een chat naar de klantenservice van bol.com voor reactie/feedback. Hoe moet ik mij hierbij voelen ?Ik leg het nog eens uit waarom ik deze retour heb gestuurd:Slechts enkele keren gebruikt, bij het leegmaken van de filter die in de kruimeldief steekt en het opnieuw willen bevestigen van de kruimeldief in de stofzuiger, merk ik obstructie want dit kan je niet op een vlotte manier opnieuw bevestigen. Het kliksysteem houdt de kruimeldief wat tegen ,en je moet dus best wat kracht gebruiken om het te bevestigen. Ik heb dit een paar keer gedaan ! Daarenboven kunnen jullie dit heel makkelijk zelf beoordelen door dit na te gaan bij mijn retour. Ik heb dan ook de wens dat dit wordt gedaan !Als gevolg is deze dus 1-malig niet op een goede aangebracht, met gevolg valt dit eruit en is het plastieken omhulsel ook nog kapot.Ik stuur dus retour wegens klacht van het moeilijk bevestigen van de kruimeldief. Waar in hemelsnaam is hier dus een fout gebruik van mijn kant aan te pas gekomen ?Dit kreeg ik als reply van bol :Hoe graag k u een oplossing had willen bieden is dat in dit geval niet mogelijk. Het hoofdkantoor geeft aan niks te kunnen betekenen. Noch Deltaco, noch bol nam mijn klacht in mijn ogen serieus genoeg om even na te kijken of het wel klopte dat de kruimeldief goed bevestigd kon worden in de stofzuiger. Voor hen is de kous af en kan ik helaas fluiten naar mijn terugbetaling ! Ik ben hier helemaal niet mee akkoord, vandaar mijn klacht via jullie. Hopelijk haalt dit iets uit want ik ben hard teleurgesteld in bol.com !Mvg,Hadewych


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform