Terug

Retour -en terugbetalingsbeleid

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Direct Electro

06/07/2019

Beste,Ik bestelde onlangs een Rowenta ventilator. Na een testgebruik op een zeer warme dag, bevonden wij de ventilator niet goed genoeg daar deze niet voor genoeg verkoeling zorgt. Ik wilde hierbij gebruik maken van het herroepingsrecht. Uw firma weigert terugbetaling daar het toestel gebruikt zou zijn.Ik lees inderdaad in uw voorwaarden dat het toestel in zijn oorspronkelijke staat en niet gediend mag zijn.Wettelijk gezien moeten wij als consument het product kunnen testen. U geeft aan dat wij het product gebruikt hebben, zonder ook maar te weten of te vragen omtrent te testduur. Wij hebben het toestel voor testgebruik uitgeprobeerd, niet langer als de tijd daarvoor nodig. Toch weigert u terugbetaling.Uw voorwaarden, en zoals u ze toepast, kunnen op deze manier de consument toch nooit de kans geven iets te retourneren? Andere elektrospecialisten zijn hier toch klaarblijkelijk soepeler in, ondanks dat u de goedkoopste aanbieder was. Daarnaast hebben wij onze aanvraag tot retour binnen de wettelijke termijn aangevraagd. U biedt producten aan die zonder gebruik (lees: testgebruik) toch nooit kunnen goed of slecht bevonden kunnen worden?Helaas is dit een zaak van '1 keer en nooit meer'. Dat anderen dit mogelijks zullen lezen vind ik jammerlijk doch helaas. Wij als consument worden, ondanks een wettelijk kader, nog te vaak beduveld, en al zeker wanneer het om service na-verkoop gaat. De mooie beloftes zijn op dit punt al vaak niets beduidend.

Berichten (3)

Direct Electro

Naar: J. S.

18/07/2019

DATA NOT AVAILABLE

J. S.

Naar: Direct Electro

18/07/2019

Beste,Dit antwoord heb reeds eerder mogen ontvangen. Ik ben niet akkoord met uw stellingen en wel om volgende reden:1: Een ventilator dient niet te koelen zoals een airco dit doet. Akkoord. Toch schaft men desalniettemin een ventilator aan om 'verkoeling' te brengen. Dit doet het betreffende toestel niet goed genoeg naar onze mening. Verder doet de reden bij een retour er niet toe. Laat staan dat dit een terugbetaling in de weg staat.2- Rowenta dient dit goed te keuren? Dit heb ik weleenswaar nog nooit gehoord. Dan nog blijven de wettelijke voorwaarden hetzelfde, lijkt mij. En kan Rowenta ontegensprekelijk aangeven of dit toestel gebruikt is? Ik neem aan van niet. Ik wil de garantie dat dit toestel terugbetaald wordt alvorens dit terug te sturen. Ik leid uit uw bericht af dat u dit niet garandeert. Ik informeer hierover verder daar ik absoluut niet geloof dit deze manier van handelen aanvaardbaar is.Mvg

Direct Electro

Naar: J. S.

19/07/2019

Beste,*1ste Punt:*Ik heb met aandacht u mening gelezen, en begrijp duidelijk u stand puntNu zoals in de vorige mails al gezegd, zijn wij aangehouden de procédurenvan de merken te volgen*2de Punt:*Op onze site, zit zijn de retour voorwaard heel duidelijk aangeduidVolgens de procéduren, moeten wij het toestel aanmelden bij Rowenta, en hendan verwitigen dat hun toestel niet volgen het beschrijving van dezeWij mogen dit retour tegens terug betaling spijtig niet aanvaarden zonderdit toestel door een technieker van Rowenta te laten controleren, (Eentechnieker kan zien als een toestel in gebruik is geweest of niet)Wat ik mag doen, is het toestel aan nemen, en die bij de technieker sturen,pas dan neemt Rowenta een beslissingWij doen het nodige bij Rowenta om een oplossing te vindenMet vriendelijke groetjes*DirectElectro**02/340.33.89**contact@directelectro.be* *www.directelectro.be *Le jeu. 18 juil. 2019 à 12:48, a écrit JELLE SERRANT


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform