Terug

Retour aangekocht product

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

N. A.

Naar: Ray Wood

13/08/2024

Geachte, Op 03/08 heb ik op uw standje op Reggae Geel een zonnebril gekocht, waarbij ik het bedrag van €95 heb betaald. Al snel werd mij echter duidelijk dat de zonnebril niet correct was geassembleerd- het ene oor langer dan het andere- en besloot ik gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik keerde onmiddellijk terug naar de stand waar de verkoper mij tot mijn verbazing het herroepingsrecht botweg ontzegde. Vervolgens heb ik u op 05/08 zowel per mail als via Whats-app gecontacteerd met de vraag hoe ik het product conform uw algemene voorwaarden kon retourneren. Op 11/08 heb ik u opnieuw een e-mail verstuurd met de herhaling van deze vraag. Tot op heden, 13/08, heb ik geen antwoord van u mogen ontvangen. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van [€95] én de retourkosten. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 13 augustus 2024

Ray Wood

Naar: N. A.

13/08/2024

Beste, Ten eerste wil ik aangeven dat de persoon in kwestie niets bij ons heeft gekocht. Deze persoon was slechts aanwezig met een vriend of kennis die uiteindelijk de bril bij ons op het evenement heeft gekocht. Zowel de aanklager als de koper hebben urenlang de tijd genomen om een beslissing te maken over de bril die de koper wilde aanschaffen. Een dag na de aankoop kwam de koper terug, duidelijk onder invloed van drugs, met de wens om de bril om te ruilen voor eenzelfde model dat hij beweerde een of twee jaar geleden bij ons te hebben gekocht. Dit vond ik vreemd, aangezien hij en zijn vriendin de nodige tijd hadden genomen om hun keuze te maken. Ondanks dat, was ik bereid de bril om te ruilen voor een ander model naar zijn wens. Toen ik de aangeschafte bril controleerde, merkte ik echter dat de glazen beschadigd waren. Ik verkoop geen beschadigde brillen, en de bril die hij had gekocht, was nieuw uit de verpakking. Ik heb de klant geconfronteerd met het feit dat hij geen recht heeft op omruiling, omdat de geretourneerde bril beschadigd is. Toch heb ik hem de kans gegeven om door te gaan met het ruilproces. De klant leek tevreden en vertrok. Enkele uren later kwam hij echter terug, ditmaal met de aanklager, met de eis om zijn geld terug te krijgen. Ik heb hen duidelijk uitgelegd dat dit niet mogelijk is. Ten eerste was het oorspronkelijke product beschadigd, desondanks heb ik de koper de mogelijkheid gegeven om te ruilen. Nu eisen ze echter een terugbetaling, waarbij ze ten onrechte verwijzen naar voorwaarden op mijn website. Deze voorwaarden gelden voor andere prijzen en producten die via de website worden verkocht en zijn niet van toepassing op producten die met korting op een markt zijn gekocht. Bovendien vervalt het recht op ruilen vanwege het beschadigde product. Tot overmaat van ramp is de koper ook betrokken geweest bij de diefstal van een mobiele telefoon diezelfde avond bij mijn stand. Hij heeft de telefoon van een klant gestolen en is gevlucht voordat de beveiliging en politie konden ingrijpen. Ik zal daarom de gegevens van zowel de aanklager als haar vriend doorgeven aan de organisatie van Reggae Geel en aan de politie voor een officiële aangifte van diefstal. Het slachtoffer is eveneens bereid om aangifte te doen bij de politie. Kortom, ik heb geen verdere zaken met de aanklager en wil geen contact meer met haar onderhouden.Met vriendelijke groet,Team: Raywood


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform