Terug

Restitutiebedrag niet correct

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

E. K.

Naar: Shein

15/10/2024

Ik heb een ontvangen bestelling van Shein grotendeels geretourneerd via B-Post. Ik kreeg een melding van de ontvangst van de retourzending maar deze komt absoluut niet overeen met de werkelijke retourzending. Aan de hand van het bewijs van B-Post kan ik aantonen dat mijn retourpakket 2,8 kg woog bij afgifte. Shein beweert dat 4 kledingstukken van dat pakket niet ontvangen werden "door hun magazijn" en eisen dat ik deze - wel degelijke gerouterneerde producten - zal betalen. Ik weiger dit te doen omdat ik niet ga betalen voor goederen die ik correct heb teruggestuurd. Het is niet mijn probleem dat de mensen in hun magazijn niet capabel of eerlijk zijn. Ik haal telkens aan dat ik met het bewijs van B-Post kan aantonen hoeveel mijn pakket woog bij retour, maar dit negeren ze elke keer opnieuw (waarschijnlijk omdat ze beseffen dat ik gelijk heb en hun "magazijn" wel degelijk een fout gemaakt heeft). Hun reactie is telkens: als ons magazijn niet doorgeeft dat de goederen ontvangen zijn, gaan we ervan uit dat u de producten niet teruggestuurd heeft??? Ik ben al jarenlang een correcte en zeer goede klant bij Shein (min. 2 bestellingen per maand en vaak meer). Ik pik het niet dat een correcte en eerlijke klant mét een bewijs van BPost van het retourgewicht van mijn zending niet geholpen wordt en dat ze zelfs niet zoeken naar een oplossing. Ik wil op eer verklaren dat ik wél degelijk de artikelen geretourneerd mét het bewijs van B-Post in bijlage (heb ik hen al 2x bezorgd maar ze reageren niet). Ook heb ik al 2x gevraagd waar ik een officiële klacht tegen hen kan indienen, ook hierop geen enkele keer een reactie.

Berichten (1)

E. K.

Naar: Shein

15/10/2024

Ik heb een ontvangen bestelling van Shein grotendeels geretourneerd via B-Post. Ik kreeg een melding van de ontvangst van de retourzending maar deze komt absoluut niet overeen met de werkelijke retourzending. Aan de hand van het bewijs van B-Post kan ik aantonen dat mijn retourpakket 2,8 kg woog bij afgifte. Shein beweert dat 4 kledingstukken van dat pakket niet ontvangen werden "door hun magazijn" en eisen dat ik deze - wel degelijke gerouterneerde producten - zal betalen. Ik weiger dit te doen omdat ik niet ga betalen voor goederen die ik correct heb teruggestuurd. Het is niet mijn probleem dat de mensen in hun magazijn niet capabel of eerlijk zijn. Ik haal telkens aan dat ik met het bewijs van B-Post kan aantonen hoeveel mijn pakket woog bij retour, maar dit negeren ze elke keer opnieuw (waarschijnlijk omdat ze beseffen dat ik gelijk heb en hun "magazijn" wel degelijk een fout gemaakt heeft). Hun reactie is telkens: als ons magazijn niet doorgeeft dat de goederen ontvangen zijn, gaan we ervan uit dat u de producten niet teruggestuurd heeft??? Ik ben al jarenlang een correcte en zeer goede klant bij Shein (min. 2 bestellingen per maand en vaak meer). Ik pik het niet dat een correcte en eerlijke klant mét een bewijs van BPost van het retourgewicht van mijn zending niet geholpen wordt en dat ze zelfs niet zoeken naar een oplossing. Ik wil op eer verklaren dat ik wél degelijk de artikelen geretourneerd mét het bewijs van B-Post in bijlage (heb ik hen al 2x bezorgd maar ze reageren niet). Ook heb ik al 2x gevraagd waar ik een officiële klacht tegen hen kan indienen, ook hierop geen enkele keer een reactie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform