Op 20/8 reserveer ik een hotel via de website van Prijsvrij voor 2 dagen.
270€ dadelijk te betalen,220€ te betalen op 16/10.Ik betaal 29€ extra voor “servicepakket”.Een half uurtje later ontvang ik mijn voucher per mail maar stel vast dat het slechts om een verblijf van 1 nacht gaat.Inchecken 15u ,uitchecken ‘sanderendaags om 12u,19u later dus.
Ik probeer dadelijk contact op te nemen(via servicepakket zou dit sneller moeten gaan) maar na mailen,chatten,telefoon naar Nederland en België krijg ik een fysieke persoon aan de lijn.Ik leg uit dat deze prijs mijn budget te boven gaat en vraag om deze boeking te annuleren.Uiteindelijk zegt men me dat de penalty 59€ zal bedrage.Ondertussen is het 18u en ik moet dat voor 20u bevestigen.Ik krijg dus-zoals beloofd rond 18u30- de mail waarop ik mijn akkoord moet geven .Alleen is er nu sprake van 158€ penalty.Ik bel dus terug:ja er is een foutje,maar servicepakket,annulatieverzekering,SGR dienen ook betaald of een totaal(hiervoor krijg ik een nieuwe mail) van118€.Te bevestigen voor 21u,zoniet kost het elke dag meer.
Indien ik de annulatieverzekering wil recupereren moet ik naar Allianz in Nederland bellen.Er wordt gesuggereerd dat zij misschien de annulatiekosten zullen terugbetalen.Klopt niet want vanuit de verzekering is er daartoe geen reden.
Ik geef toe dat ik een fout maakte.Maar de website is misleidend.Gezien de prijs leek het me logisch dat 2 dagen ook 2 overnachtingen betekent.Op de website wordt ook alleen de datum van inchecken gevraagd.
Ik heb binnen het uur geprobeerd om dit te melden.Dat is pas 4u later gelukt.Gezien de reactie die ik kreeg is het me duidelijk dat de klant opzettelijk wordt misleid.Ik ga me dus niet akkoord verklaren en vraag alsnog de volledige betaalde som terug.118€ is onterecht.In afwachting van een regeling heb ik de boeking nog niet geannuleerd zoals me werd gevraagd.
Ik vraag gewoon dat het betaalde bedrag wordt gerestitueerd en dat de website van het bedrijf duidelijk is over het aantal overnachtingen.
Mijn dossiernummer is 617849