Kontrakt World Gold Protection 3800072558
sedert 2014
1) In panne in Frankrijk late namiddag 11/8/2025 op weg naar huis te Heule : de verzekering dient om te takelen naar de dichtsbijzijnde garage (merk chrysler)
vaststellen van wat er gaande is (eventuele reparatie of repatriëring)
in geval lagere duur : logeren van de verzekerden en/of repatriëring van de verzekerden
Wat gebeurt er :
Dag 1
Allianz weet perfect al voor het takelen dat de wagen 18 jaar oud is en 300,000km heeft (werd aan de telefoon bij het eerste kontakt gevraagd)
takelen naar depot takeldient gezien franse snelweg
zonder enige constatatie geeft Allianz zelf aan het voertuig direct te repatriëren naar de belgische garage.
De client kan op eigen initiatief verder naar huis reizen (in gedachte dat het defecte voertuig door Allianz naar huis gebracht wordt).
Dag 2 en vervolg Dag 3
versie 1 Allianz laat weten het voertuig niet te repatriëren gezien old-timer
versie 2 Allianz laat weten dat de motor kapot is en dus zal ze niet repatriëren (zonder enige vorm van expertise/nog garage advies)
versie 3 Allianz laat weten dat het voertuig nul euro waard is en dus een wrak en dat er niet zal gerepatrieerd worden. Waarde bepaling omdat het een oude wagen is.
versie 4 Allianz wil toch voor de repatriëring zorgen op voorwaarde dat ik akkoord ga met alle kosten maar Allianz kan/wil geen kostprijs opgegeven (achteraf afrekenen)
versie 5 Allianz stelt dat ik het verkeerd begrijp : ze willen wel repatriëren : niet het voertuig maar wel de personen. PS Maandag avond 11/8 waren wij al thuis in Heule deze communicatie gebeurde op woensdag namiddag 13/8.
PS de diagnose van mijn garagist was dus reeds van in het begin juist. We hadden hem via de telefoon laten luisteren en het gedrag beschreven. Er is daar online uitwisseling van gezien hij de nodige info had doorgestuurd om aan de locale garagist door te kunnen geven. Maar gezien repatriëring voorzien was, is het nooit zover gekomen.
Ik repatrieer zelf en dit is een kost van 1450€ zonder stalling en takelingskosten. Opgave kosten door allianz (op mail) aan de makelaar tussen de 6000 en 10000€
Maar de essentie is :
Het feit dat Allianz door af te spreken met de verzekerde op 11/8/2025 bij de takeldienst om de wagen naar de Belgische garage te repatriëren (en van deze garage ook effectief de gegevens vraagt aan de verzekerde) geeft/zegt Allianze officieel aan/toe uit te voeren waarvoor de verzekerd.
En dat na de feiten dan plotseling niet meer willen het toegezegde uitvoeren is woordbreuk (ongeacht de talloze variërende argumentatie van Allianz).
Volgens mij is het zelfs nog erger : Allianz maakt achteraf zijn rekening :
1) ten hune laste : de kosten van depannage / stalling / repatriëring
2) maar gezien de verzekerde op eigen initiatief verder kon : geen kosten van taxi / sleping naar 'merk bekwame garage' / diagnose /overnachting van de verzekerden / repatriëring van de verzekerden.
Dus Allianz trek zijn woord in, zich verschuilend achter de 'kleine letterjes' en heeft een dubbele win-situatie : geen enkele kost enkel jarenlange incassering van de royale premie voor de WORLD GOLD ASSISTANCE whats in a name.
Huidige kostprijs van dergelijk kontrakt 623€, kontrakt dat ik achteraf gezien reeds minstens 7 jaar voor niets betaal.