Terug

Reparatie van Nintendo Switch

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. H.

Naar: Dreamland

17/01/2020

Beste, ongeveer 2 of 3 maanden geleden hebben wij een Nintendo Switch van Dreamland gekocht. In desember is die gestopt met laden. Dit is terug genomen naar Dreamland voor reparatie. Naar een aantal weken heb ik een mail gekregen om de zeggen dat de probleem gebruikers fout was door een verkeerde usb-c kabel te gebruiken. Maar dat klopt niet, we hebben altijd de docking station van Nintendo zelf gebruikt. Bovenop, op Google staat er heel veel mensen met dezelfde probleem.Bovenop, de prijs dat ze vragen om de usb-c poort te herstellen is €247,51. En nieuwe Nintendo Switch in Dreamland is €309. Kan jullie aub helpen in deze zaak?

Berichten (5)

Dreamland

Naar: A. H.

22/01/2020

Beste,Bedankt voor je email in verband met de klacht van Andre Holdstock.Ik stuurde je aanvraag door naar mijn collega's op de betrokken dienst.Heb je nog vragen of opmerkingen? Contacteer me gerust door te antwoorden opdeze mail of op onderstaande gegevens.Met vriendelijke groeten,ElsKlantendienst Dreamland[1]www.dreamland.be02/363 56 56-17/01/2020 13:56 - klachtenbox@test-aankoop.be

Dreamland

Naar: A. H.

22/01/2020

Beste,Ik heb je mail goed ontvangen.Zoals aan de klant ook werd meegegeven, werd de garantie hier geweigerd omdatde oplaadconnector beschadigd is. Deze schade ontstaat door een verkeerdgebruik.In bijlage een foto van de oplaadconnector van de klant, alsook deze van eennieuwe oplaadconnector.Hierop is duidelijk de schade te zien, deze komt er niet bij een normaalgebruik.Jammer genoeg kunnen we hier geen ander voorstel geven aan de klant.Met vriendelijke groeten,SimonKlantendienst Dreamland[1]www.dreamland.be02/363 56 56-17/01/2020 13:56 - klachtenbox@test-aankoop.be

A. H.

Naar: Dreamland

22/01/2020

Beste,Zoals eerder door mij gezegd, allen de docking station van Nintendo zelf was gebruikt om de Switch te laden. Als de connector zo erg beschadigd kan worden dan is dit een fabricage fout van de Nintendo Switch of de docking station aangezien dat dit altijd in de lader op de manier dat de instructies dit toonde. De aantal GSM's en tabletten in ons huis dat al jaren lang zonder probleem werkte en dat veel meer keren geladen waren toond dat de Switch een probleem heeft.Dit is ook ongerustellend de aantal mensen dan men online kan vinden met dezelfde klacht. En ik kan echt niet mee lachen hoe makkelijk een fabrikant dit kan aflachen en dan nog zo een hoge bedrag durven vragen voor een simpele reparatie.Aangezien dat Dreamland en grote winkel keting in Belgie bent, vraag ik aub dat jij dit zaak met Nintendo escaleert end de zijfers aanvraagt voor aantal Nintendo Switches dat met dezelfde probleem terugestuurd worden.Mvg,Andre

Dreamland

Naar: A. H.

22/01/2020

Beste,Bedankt dat je ons op de hoogte brengt over deze klacht.Deze  klacht werd ons eerder al gemeld en ik zie dat deze behandeld werd dooronze klantendienst,en je een antwoord ontving op 21/01/2020.Mocht er nog een onduidelijkheid zijn aarzel niet om  ons te contacteren.deze klacht is initieel behandeld met onze referentie  Ticket2020011770026299.Heb je nog vragen of opmerkingen? Contacteer me gerust door te antwoorden opdeze mail of op onderstaande gegevens.Ik wens je een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,ElsKlantendienst DreamLand[1]www.dreamland.be02/363 56 56-22/01/2020 12:39 - klachtenbox@test-aankoop.be

A. H.

Naar: Dreamland

22/01/2020

Beste,Inderdaad heb ik een antwoord via Ticket2020011770026299 gekregen. Het probleem is dat de antwoord dat ik kreeg was onvoldoende op het probleem op te lossen. De antwoord van Dreamland was dat de schade aan de Nintendo Switch door gebruiker fout was, door bijvoorbeeld en verkeerde kabel te gebruiken. Maar dat is absoluut niet de zaak, de docking station van Nintendo zelf was altijd gebruikt. Dus is de probleem een fabricage of design fout.Ik vindt dit heel triestig dat twee grote bedrijven trouwe klanten kan afblazen met zulke antwoorden. De Nintendo Switch was altijd op de juiste manier geladen, en dus de reden dat Nintendo geeft om de Switch niet te moeten vervangen is helemaal niet waar.Volgens mij:1. is het Europese Wet hier overtreden2. de reparatiekosten zij hoofdzakelijk onethischik zou graag dat de Nintendo Switch kosteloos gerepareerd wordt of dat ik volledig terugbetaald wordt.Mvg,Andre


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform