Terug

Reparatie: Samsung Galaxy Fold 3

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: DIL Repair Center (DIL - DIFFUSION INTERNATIONALE)

31/01/2024

Betreft bedrijf : DIL Repair Center (Diffusion Internationale)Beste,Op 21/01/20224 heb ik een smartphone aangemeld ter reparatie (Samsung Galaxy Fold 3 256GB) bij DIL Repair Center (erkende hersteldienst van Samsung). Het toestel is aangekocht op 26/04/22 (nog steeds onder garantie).Symptomen 1 : WiFi kan niet geactiveerd worden /WiFiknop blijft grijs (gekend probleem bij de Samsung Galaxy Fold 3. Het volledig scherm moet vervangen om dit probleem op te lossen)Symptomen 2: Kleine scherm is zwart (Som komt het Samsung logo te voorschijn)Symptomen 3: Grote display is zwart. Soms komt deSamsung logo wel te voorschijn (gekend probleem bij de Samsung Galaxy Fold 3. Het volledig scherm moet vervangen om dit probleem op te lossen)Op 31/01/24 kreeg een mail van DIL Repair Center dat het toestel niet onder garantie valt. Reden: De schade veroorzaakt door een derde zijn niet onder garantie (val, stot of slechte behandeling). Nochtans is er geen enkele kras nog barst op beide schermen. Op het frame zijn er wel krassen en slijtage (wat normaal bij alle smartphone's). Ik kreeg twee opties aangeboden:Opties 1: Een vervangtoestel tegen de prijs van 985.85€Optie 2: Onhersteld terug voor de prijs van 46.54€Op 31/01/24 heb ik een verstuurd dat ik niet akkoord was met hun beslissing. Ik kreeg snel een mail terug, dat ik Samsung moet contacteren.Mail die ik ontvang heb: Dear,We apply the manufacturer's instructions for this model.We invite you to contact Samsung directly and provide us with any written agreement from them so that we can cancel this quote and proceed under warranty.Gewenst oplossingen:Optie 1: volledige terugbetaling €1499Optie 2: Nieuwe toestel

Berichten (1)

DIL Repair Center (DIL - DIFFUSION INTERNATIONALE)

Naar: K. H.

05/02/2024

Bonjour,Nous avons bien reçu votre courrier, cependant nous constatons que dans les pièces jointes que vous avez envoyées il manque les photos que nous avons envoyé au client afin de justifier l'exclusion de la garantie, voir ci-joint afin de vous aider à comprendre toute la situation.Comme mentionné également dans ce courrier nous avons conseillé au client de contacter Samsung pour expliquer sa situation car seul Samsung pourra donner cet accord de prise en charge exceptionnelle. Sauf erreur de notre part nous ne voyons pas la demande que le client a faite à Samsung dans les pièces jointes ni meme la réponse de Samsung à ce sujet. Pourriez-vous svp vérifier que la démarche a été faite ?Nous restons à votre disposition si vous avez encore des questions.Cordialement, Best regards, Met vriendelijk groet, Mit freundlichen Gra¼ssenDIL Repair Center211, Rue des Romains(+352) 261100 1L-8041 BertrangeLuxembourgEmail: info@dil.luWeb: www.dil.lue [mailto:klachtenbox@test-aankoop.be] Envoyé: mercredi 31 janvier 2024 16:16À: info@dil.luObjet: Klacht - Reparatie: Samsung Galaxy Fold 3 - (CPTBE01962041-22)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform