Terug

reparatie onder garantie wordt niet aanvaard

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Lenovo Belgium

23/12/2021

Beste,In oktober 2019 kocht ik via Fnac een Legion Y540-15IRH-PG0 Laptop (Lenovo) - Type 81SY aan voor € 1249. Dit najaar (2021) kocht ik een garantieverlenging aan bij Lenovo van 1 jaar (Depot-ondersteuning (Parts & Labor Basic telefonische ondersteuning voor hardware issues Reparaties uitgevoerd in Lenovo depot).Onlangs is de poort (dc jack) voor de voedingskabel spontaan stukgegaan. Op het internet zie ik dat dit een regelmatig voorkomend euvel is bij Lenovo-pc's van dit type. Na contact te hebben opgenomen met de dienst technische ondersteuning van Lenovo, antwoordt deze: 'Ik vrees dat fysieke schade helaas niet gedekt wordt door de garantie en daarom niet ingeboekt kan worden voor reparatie.U kunt deze via onze Buiten garantie afdeling aanmelden voor een reparatie op eigen kosten', waarbij als reden wordt opgegeven dat storingen of schade voortvloeiend uit verkeerd gebruik, misbruik, een ongeval, aanpassing, een ongeschikte fysieke omgeving of gebruiksomgeving, natuurrampen, spanningspieken, onjuist onderhoud, of gebruik dat niet in overeenstemming is met hetgeen wordt beschreven in de productinformatie, niet worden gedekt door de betreffende garantie.Het gaat evenwel om schade die geenszins het gevolg is van één van bovenvermelde oorzaken, dan wel van gebruik van een minderwaardig onderdeel door Lenovo.Lenovo repliceert: 'Het wordt gezien als zelf toegebrachte schade, hier kan ik geen verschil aan brengen.U kunt hiervoor de genoemde ADP aanschaffen of Medion contacteren.'Hierop verzoek ik mij door te verwijzen om intern bij Lenovo een klacht in te dienen, waarna de technische ondersteuning van Lenovo er het zwijgen toe doet.Ik kan geen vrede nemen met deze reactie van Lenovo. Het gaat niet om hoe iets ‘wordt gezien’, zoals de technische ondersteuning van Lenovo dit schrijft. Het gaat om de realiteit, nl. dat de stukken in werkelijkheid niet het gevolg zijn van het gedrag van de consument, maar wel van duidelijke ondermaatse kwaliteit van het gebruikte onderdeel. Ik ben werkelijk teleurgesteld in het feit dat reeds na 2 jaar deze Lenovo-laptop stuk is, terwijl ik een prijs heb betaald die ik normaal gezien niet aan laptops uitgeef. Het feit dat Lenovo nu op een slinkse manier onder haar verantwoordelijkheid probeert uit te komen door het gebruik van een minderwaardig onderdeel in de laptop voor te doen als verkeerd gebruik door of een ongeval bij de consument, keldert mijn vertrouwen in Lenovo. Het internet staat trouwens vol met Legion Y540 DC Jack issues. Zijn deze problemen dan telkens het gevolg van verkeerd gebruik of een ongeval? Ik dacht het niet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform