Terug

Reparatie niet gedekt door garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. D.

Naar: Cool blue

07/08/2023

Anderhalf jaar geleden kocht ik een AirPod Pro met Coolblue. Meteen na een paar maanden gebruik kreeg ik wat problemen met het volume dat niet omhoog wilde tot een bepaald niveau. Omdat het een klein probleem was waar ik niet echt last van had en omdat ik wist hoeveel gedoe het zou zijn om hem terug te sturen naar Coolblue ben ik hem blijven gebruiken. Nu na ongeveer een jaar had ik een probleem met de noise canceling die niet meer werkte en een irritant geluid op de achtergrond bleef spelen, waardoor het bijna nutteloos werd. Ik heb altijd veel dingen bij Coolblue gekocht via mijn bedrijf en nooit problemen gehad, dus ik stuurde het terug voor reparatie zonder enige twijfel dat de garantie zou dekken en een paar weken later tot mijn grote verbazing schreven ze me dat de garantie niet zou dekken omdat ze vuil hadden gevonden en als ik het wilde repareren zou ik 249 euro moeten betalen (duurder dan een nieuwe!).Ik gebruikte hem alleen om 2-3 keer per week een paar uur te trainen en hield hem altijd in de doos, af en toe schoonmakend met een wattenstaafje. Ik zorg altijd heel goed voor mijn elektronica en ik heb nog nooit problemen gehad. En dan nog, het zou gek zijn als een product als een AirPod na een paar maanden een defect zou vertonen, alleen vanwege de netheid (ook al heb ik het in feite schoongemaakt!). Voor mij is het heel duidelijk dat ze er geld aan proberen te verdienen, IT IS UTTERLY A SCAM. Ik koop nooit meer bij hen, het betekent eigenlijk dat je niet moet rekenen op de garantie die je daar hebt.

Berichten (13)

Cool blue

Naar: V. D.

07/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: V. D.

07/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: V. D.

09/08/2023

Hallo Vittor,Zoals eerder aangegeven heeft de hersteldienst helaas vuil achter de mesh vastgesteld. Dat kan je op de bijgevoegde foto's bekijken. Helaas is het daarom niet mogelijk om de herstelling onder garantie uit te voeren.Het spijt me dat ik je geen beter nieuws kan brengen. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten.'”Met vriendelijke groet,Pieter van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00On August 7, 2023 at 4:01 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

V. D.

Naar: Cool blue

09/08/2023

Hallo Pieter,Heb je een officiële diagnose die bewijst dat vuil de oorzaak was van het defect? Als een kleine hoeveelheid vuil de oorzaak zou zijn van het defecte product, dan zou elke airpod binnen een jaar kapot gaan. Erg teleurstellend, ik ga op zoek naar mijn rechten.

Cool blue

Naar: V. D.

09/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: V. D.

09/08/2023

Hallo Vittor,Zoals eerder aangegeven heeft de hersteldienst helaas vuil achter de mesh vastgesteld. Dat kan je op de bijgevoegde foto's bekijken. Helaas is het daarom niet mogelijk om de herstelling onder garantie uit te voeren.Het spijt me dat ik je geen beter nieuws kan brengen. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten.'”Met vriendelijke groet,Pieter van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00On August 7, 2023 at 4:01 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

V. D.

Naar: Cool blue

09/08/2023

Hallo Pieter,Heb je een officiële diagnose die bewijst dat vuil de oorzaak was van het defect? Als een kleine hoeveelheid vuil de oorzaak zou zijn van het defecte product, dan zou elke airpod binnen een jaar kapot gaan. Erg teleurstellend, ik ga op zoek naar mijn rechten.

Cool blue

Naar: V. D.

09/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

V. D.

Naar: Cool blue

22/08/2023

Natuurlijk geen antwoord. Vreselijke klantenservice, kunnen een product van 250 euro niet repareren omdat er wat vuil op zat dat duidelijk niet de oorzaak van het defect was. Als een airpod die een jaar lang 1~2 per week is gebruikt defect is dan is er iets ernstig mis mee. Ik koop nooit meer iets bij coolblue, noch persoonlijk, noch met mijn bedrijf.

Cool blue

Naar: V. D.

22/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

V. D.

Naar: Cool blue

22/08/2023

Natuurlijk geen antwoord. Vreselijke klantenservice, kunnen een product van 250 euro niet repareren omdat er wat vuil op zat dat duidelijk niet de oorzaak van het defect was. Als een airpod die een jaar lang 1~2 per week is gebruikt defect is dan is er iets ernstig mis mee. Ik koop nooit meer iets bij coolblue, noch persoonlijk, noch met mijn bedrijf.

Cool blue

Naar: V. D.

22/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: V. D.

11/09/2023

Dag Vitor, Het heeft even geduurd, maar hierbij de feedback die ik van onze dienst RMA heb mogen ontvangen: We hebben in de garantievoorwaarden gezocht naar een stuk tekst die aansluit bij het defect en dat is het volgende (s:www.apple.com/benl/legal/warrantyroducts/accessory-warranty-dutch.):"Deze garantie geldt niet voor natuurlijke slijtage van verbruiksonderdelen zoals batterijen, tenzij het defect te wijten is aan een materiaal- of fabricagefout, en evenmin voor schade die het gevolg is van onjuist gebruik, een ongeval, aanpassingen, onbevoegde reparaties of andere oorzaken die geen materiaal- en fabricagefouten zijn."Oorsmeer valt onder klachten die veroorzaakt worden door oorzaken die geen materiaal- en fabricatiefouten zijn. Apple kan er namelijk niets aan doen dat de klant de Airpods niet goed/regelmatig schoonmaakt. Hoe dan ook valt dit echt niet onder garantie. Ik hoop je zo een beetje geholpen hebben.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueTeamlead RepairIndien de klant met bovenstaande info nog steeds niet akkoord gaat, is hij of zij vrij om zelf even contact op te nemen met Apple. We hopen jullie hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd! Met een glimlach,Dammon Firoozbakht Accountmanager Coolblue Zakelijk Tel.: 03 808 56 75 LinkedIn Borsbeeksebrug 28 - 2600 Antwerpen Coolblue.be/zakelijk --- original message ---On August 9, 2023 at 12:24 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform