Terug

reparatie kost evenveel als nieuw toestel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: KREFEL

05/08/2023

Beste, vorig jaar in augustus kocht ik een stroomstrijkijzer van Calor. Na aankoop had ik al gemerkt dat het waterreservoir zeer moeilijk af te halen was, maar soit. Afgelopen maand heb ik het strijkijzer binnengebracht omdat het strijkijzer zelfs niet meer aan ging. Bij Krefel maken ze direct de opmerking dat het door de kalk is. Dus het moeilijke reservoir, het feit dat het toestel niet meer aan gaat : dat is allemaal door de kalk. Niet onderhouden zeggen bij Krefel : sorry, maar meer dan het onderste reservoir laten uitlopen en het staafje proper maken, kan ik niet doen. Het is niet de eerste Calor die ik heb, en ze zijn allemaal heel gevoelig aan kalk. Meestal houden ze een jaar of 3,4. Ik kan moeilijk aanvaarden dat de reparatieprijs de prijs van nieuw toestel is en het toestel is zelfs geen jaar oud. Daar kan toch een geste voor gedaan worden ?

Berichten (6)

KREFEL

Naar: M. P.

07/08/2023

Beste Sandra,Bedankt van je mail.Het spijt mij te lezen dat jouw stoomgenerator Calor niet kan hersteld worden binnen de garantie. Bij het nakijken van jouw dossier stellen we vast dat de technieker van Calor na het nakijken van jouw toestel deze vol met kalk zat en hierdoor de boiler en elektronische kaart dient vervangen te worden, helaas is dit een gevolg van slecht onderhoud en kan hij dit niet onder garantie herstellen.Mag ik je vragen om ons het antwoord op het bestek te bezorgen aub?Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcqKpo:ref

KREFEL

Naar: M. P.

07/08/2023

Beste Sandra,Bedankt van je mail.Het spijt mij te lezen dat jouw stoomgenerator Calor niet kan hersteld worden binnen de garantie. Bij het nakijken van jouw dossier stellen we vast dat de technieker van Calor na het nakijken van jouw toestel deze vol met kalk zat en hierdoor de boiler en elektronische kaart dient vervangen te worden, helaas is dit een gevolg van slecht onderhoud en kan hij dit niet onder garantie herstellen.Mag ik je vragen om ons het antwoord op het bestek te bezorgen aub?Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IcqKpo:ref

M. P.

Naar: KREFEL

28/08/2023

Beste,Ik vind het echt niet normaal dat een reparatie hetzelfde kost als een nieuw toestel. Dat klopt toch niet ? Het toestel is zelfs nog geen jaar oud ! Het is gemakkelijk om te zeggen dat het door de kalk komt. In feite komt het erop neer dat elke panne wordt verklaard door een kalkprobleem. Dat is dan gemakkelijk, dan hoeft u nooit een terugbetaling te doen.

M. P.

Naar: KREFEL

28/08/2023

Beste,Ik vind het echt niet normaal dat een reparatie hetzelfde kost als een nieuw toestel. Dat klopt toch niet ? Het toestel is zelfs nog geen jaar oud ! Het is gemakkelijk om te zeggen dat het door de kalk komt. In feite komt het erop neer dat elke panne wordt verklaard door een kalkprobleem. Dat is dan gemakkelijk, dan hoeft u nooit een terugbetaling te doen.

KREFEL

Naar: M. P.

28/08/2023

Beste Sandra,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Om de beste service te bieden worden defecte toestellen steeds nagekeken en hersteld door een erkend servicecentrum van de betrokken fabrikant.Enkel een technisch defect aan het toestel wordt gedekt door de garantie.Een beschadiging of defect door een externe oorzaak of verkeerd gebruik van het toestel wordt jammer genoeg niet gedekt door deze garantie.Aangezien de hersteldienst kosten aanrekent om het defecte toestel te onderzoeken en deze kosten doorrekent aan Krfel, is het voor ons jammer genoeg niet mogelijk om het toestel zonder enige kost aan jou terug te bezorgen.Na nazicht merken we op dat je reeds een antwoord hebt gegeven op het bestek.U hebt gemeld dat ze het toestel mochten bijhouden, bijgevolg blijft het toestel achter bij de hersteller.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IdhhCP:ref

KREFEL

Naar: M. P.

28/08/2023

Beste Sandra,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Om de beste service te bieden worden defecte toestellen steeds nagekeken en hersteld door een erkend servicecentrum van de betrokken fabrikant.Enkel een technisch defect aan het toestel wordt gedekt door de garantie.Een beschadiging of defect door een externe oorzaak of verkeerd gebruik van het toestel wordt jammer genoeg niet gedekt door deze garantie.Aangezien de hersteldienst kosten aanrekent om het defecte toestel te onderzoeken en deze kosten doorrekent aan Krfel, is het voor ons jammer genoeg niet mogelijk om het toestel zonder enige kost aan jou terug te bezorgen.Na nazicht merken we op dat je reeds een antwoord hebt gegeven op het bestek.U hebt gemeld dat ze het toestel mochten bijhouden, bijgevolg blijft het toestel achter bij de hersteller.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IdhhCP:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform