Terug

Reparatie grasmaaier in garantieperiode

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

02/05/2017

Op 14 juli 2016 heb ik een STIGA zelftrekker 55SE B&S gekocht voor €499,00.Omdat de machine steeds stilviel zonder reden, heb ik deze op 13 april 2017 ter reparatie binnengebracht in het filiaal te Machelen waar het aangekocht was. (Reparatie opdracht: ML20566498). Deze week ontving ik een brief waarin stond dat het geconstateerde defect/ schade niet onder de garantievoorwaarden van de leverancier zou vallen.Ze gaven ons 3 opties om uit te kiezen:1) Akkoord met de prijsopgave Kosten € 356,16 (incl. BTW)2) Niet akkoord met de kosten Apparaat ongerepareerd retour te ontvangen Kosten € 39,93 (incl. BTW)3) Niet akkoord met de kosten Apparaat milieuvriendelijk afvoeren Kosten € 0,00 (incl. BTW)Dit wil zeggen dat we OF het toestel daar moeten laten en er niets meer van terugkrijgen OF € 39,93 betalen en een toestel terugkrijgen dat helemaal uit elkaar gehaald is OF € 356,16 betalen wat bijna evenveel is als de aankoopprijs.Het toestel is nog geen jaar oud en het is schandalig dat er nu al zulke grote kosten aan zijn en dat het niet onder garantie valt.We wilden inlichtingen vragen maar op de brief staat geen enkel telefoonnummer vermeld waardoor contacteren niet mogelijk is.

Berichten (2)

MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

Naar: A. C.

04/05/2017

DATA NOT AVAILABLE

MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

Naar: A. C.

10/05/2017

Beste,Bedankt voor uw bericht.We hebben dit nagevraagd bij de betrokken personen van de hersteldienst en dit is hun standpunt:De motor werd opengemaakt en er werd een foto van gemaakt. Zoals u kunt zien zit er zo goed als geen olie in de motor. Ook het krukaslager (ook te zien op de foto) is helemaal ingesleten.Dit is duidelijk een motor die vastgelopen/gebroken is door een gebrek aan smering.Dit is uiteraard geen fabricagefout maar een fout van de klant. Wij kunnen dit dus onmogelijk onder garantie nemen. Het bestek blijft zoals het is.Wat betreft dit dossier, kunnen wij niet tussenkomen.De hersteldienst bevestigt dat de kosten niet kunnen vervallen.Aarzel zeker niet om terug contact op nemen als u nog bijkomende vragen heeft.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten - Bien à vous - Best Regards,Makro Klantendienst:ec.europa.eu/consumers/odr/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform