Terug

Reminder systeem fout + schandalige aanrekening van admin kosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

L. S.

Naar: Luminus

23/11/2024

Geachte, Hiermee wil ik een klacht indien over de firma Luminus en hun manier van admin kosten aan te rekenen , waarbij het systeem die berichten stuurt zelfs incorrect is. Ik doe de betalingen van de electriceit voorschotfacturen voor mijn Mama die 92 jaar is. Als voorbeeld, maar dit gebeurt meermaal. op 19/11 krijg ik een sms bericht en een email dat een factuur niet betaald is. Het gaat over voorschotfactuur voor 49 euro. Luminus rekent 8 euro admin kosten. Dit is bijna 20 % van het factuur. Echter de factuur was reeds betaald op 16/11/2024 Zie bijlage met referentie. Wanneer ik mijn luminus open zie ik de onbetaalde en een open saldo van 57 euro Ik betaal de factuur die direct in de veronderstelling dat ik dit gemist heb. Vandaag bij consulteren van mijn proximus staat mijn saldo plots op -57 euro, bewijs dat hun systeem waarop zijn ons kosten aanrekening faalt. Te meer heb ik nu 18 euro betaald aan admin kosten op een bedrag van 49 euro . De email die zij sturen kosten hun 0 euro, aangezien dit systeem geregenereerd is. Ik reply op hun email info@service.luminus.be en krijg als antwoord dat ze de mails niet lezen en enkel op telefoon beantwoorden. Ik bel en na 5 minuten wachten geef ik het op. Dit zijn werkelijk schandalige praktijken : 1) Men kan op geen enkele manier Luminus via email bereiken, maar zijn sturen je wel emails met de nodige admin kosten. 2)Hun telefoondienst hebben steeds lange wachtijden. 3) Zij sturen een reminder email en sms en rekening 20% admin kosten aan op een reeds betaalde factuur . 4) Ik heb altijd mijn facturen netjes betaald. 5) Men stuurt admin kosten op voorschotfactuur dat wettelijk zelfs niet verplicht is (voorschotfactuur). Wij zouden het op prijs stellen mocht u deze handelingen kunnen publiceren. Wij eisen van Luminus het totaal van alle admin kosten van deze account terugbetaald. Wij vragen aan testaankoop om bedrijven te verplichten één email adres te hebben waarbij men het bedrijf kan kontakteren (algemene regel voor alle providers) en dat men kan replyen op reminder emails die onterecht zijn. Wij zijn opzoek naar een betere , betrouwbare leverancier voor ons Mama. Graag advies. One electriciteitstarieven zijn 2 x zo duur als in onze buurlanden, en klantenservice van dit bedrijf is nog eens ondermaats .. Dit kan enkel hier .. Mvg, Luc Swankaert


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform