Terug

Rekening wordt niet opgezegd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. T.

Naar: ING - Bank and kantoren

27/02/2024

Vorig jaar kreeg ik een aangetekende zending van ING om mijn saldo van de zichtrekening aan te zuiveren. Ik doe dat en vraag om de rekening af te sluiten. Dat is blijkbaar NIET gebeurd want ik krijg nu een overzicht van de kosten die met de rekening gepaard gaan. Mijn debetkaart van ING is al vervallen sinds 03/2023 en ik kan mijn card-reader niet gebruiken want de batterij is plat. ING bleef maandelijks kosten aanrekenen hoewel ik al jaren geen verrichtingen meer deed en ik geen nieuwe debetkaart had ontvangen. Vandaag telefoneer ik om die rekening eindelijk af te sluiten en ik sta al weer bijna €19 in het rood. Ik moet eerst dit bedrag betalen en pas dan zal ING mijn rekening afsluiten. Ik zal het bedrag overmaken maar ga niet akkoord met 2 zaken.1. Mijn debetkaart is vervallen sinds 03/2023 en toch blijft ING maandelijks kosten aanrekenen, zonder dat ik me daarvan bewust was.2. ING antwoordt niet op mijn vraag om de rekening af te sluiten. Als ik in de mededeling van de overschrijving van 19 juli 2023 daar expliciet om vraag, doet ING dat niet en nu komen ze af met het feit dat ze dat niet mogen doen als je niet fysiek in het kantoor aanwezig bent. Telefonisch kan je de rekening niet afsluiten als ze in het rood staat. Dat verneem ik nu pas, via een gesprek met een trouwens allerminst vriendelijke medewerker van ING.Eigenlijk rekent ING kosten aan voor een rekening waarmee ik geen financiële handelingen kon doen gezien het feit dat mijn debetkaart al sinds maart 2023 vervallen was.Ik vind het geldklopperij van ING om zo hun klanten te behandelen. Het zou maar rechtvaardig zijn dat ING me de betaalde sommen die men aanrekende voor een onbruikbare rekening zou terugbetalen.Ik hoop in elk geval dat mijn zichtrekening nu wel afgesloten wordt. Ik ben zeer teleurgesteld in ING als financiële instelling en al geven ze 5% rente op een spaarrekening, ze zien nooit nog 1 eurocent van mij! Ik wens dat ING mijn rekening afsluit en de onterecht aangerekende maandelijkse kosten terugbetaalt.

Berichten (3)

ING - Bank and kantoren

Naar: R. T.

12/03/2024

Geachte heer Terryn,Wij hebben uw klacht aangaande de afsluiting van uw rekening 652-xxxxxxx-22 goed ontvangen.Vooreerst bieden wij u onze oprechte verontschuldigingen aan indien u niet tevreden bent over de dienstverlening van ING.De klanttevredenheid is immers één van de hoofdbekommernissen bij ING en het is dankzij uw ervaringen dat wij onze dienstverlening kunnen evalueren en bijsturen waar nodig.U wenste reeds geruime tijd uw rekening bij ING afsluiten.U gebruikte deze rekening niet meer, maar er werden nog kosten gedebiteerd.U kreeg een brief om het debetsaldo aan te zuiveren.Hiervoor heeft u ook het nodige gedaan, maar de afsluiting werd nog steeds niet uitgevoerd.Er werden dus nog kosten gedebiteerd.U bent hiermee niet akkoord en wenst een terugbetaling van 58,87 EUR.Wij zullen dan ook overgaan tot de terugbetaling van dit bedrag.Kan u ons laten weten op welke rekening wij het bedrag van 58,87 EUR mogen overmaken?De rekening werd op datum van 04/03/2024 afgesloten.Wij wensen ons te excuseren voor de laattijdige afluiting van de rekeningen alsook voor alle hinder die u hiervan ondervonden heeft.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 (0)2 547 61 01 Eklachten@ing.beING BelgieSint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.

R. T.

Naar: ING - Bank and kantoren

12/03/2024

GeachteDe som van €58,87 kan u storten op rekening BE39 6511 5311 5819.Wanneer dit gebeurd is zal ik bij TA de klacht als afgesloten doorgeven.Ik dank ING -ondanks alles- voor het toch correct behandelen van mijn klacht.Rik Terryn

ING - Bank and kantoren

Naar: R. T.

14/03/2024

Geachte heer Terryn,Wij hebben vandaag het nodige gedaan om het bedrag over te maken op de opgegeven rekening.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 (0)2 547 61 01 Eklachten@ing.beING BelgieSint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform