Terug

Rekening geblokkeerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

15/02/2022

Beste,De zichtrekening van onze VZW is sinds een dikke maand geblokkeerd. Ik kan alles bekijken, er komen stortingen op, maar ik kan geen enkele betaling doen. In november was er een mail van ING, met de vraag het UBO register in orde te maken. Er stond geen deadline bij. Er was regelmatig mailverkeer, er was begrip van beide kanten dat het traag ging (probleem met aanpassen statuten, waardoor het mbo register niet kon aangepast worden). Op 13/1/22 kon ik de boodschap doorgeven dat het UBO register in orde was. Daarna kreeg ik geen antwoord meer. Het weekend daarna werd de rekening geblokkeerd. Na meerdere telefoons naar de helpdesk, zonder deftig antwoord ('het is wat het is') en verschillende mails en uiteindelijk een klacht op de site van ING, kreeg ik een mail die al in 2020(!) was verstuurd, die zei dat de rekening begin 21 zou stoppen, als we (toen) ons UBO register niet zouden aanpassen. Bij nakijken van de mails toen, was dat in orde gebracht en hebben we ook bevestiging gekregen dat het ok was. Het feit dat de rekening tot jan 2022 normaal kon gebruikt worden, bevestigt dat. Nu is de rekening geblokkeerd zonder waarschuwing. Ik kan als penningmeester van onze VZW geen betalingen meer doen. Ik heb zelfs al facturen met mijn privé-rekening betaald... Ik heb intussen waarschijnlijk alle mail-adressen op de ING site gemaild, krijg telkens een heel onduidelijk antwoord: het zit bij een comité en wij kunnen voorlopig niets doen. Om welk comité dat gaat en of ik nog iets kan doen... Geen idee!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform