Terug

REISAGENTSCHAP WEIGERT CORONAVOUCHER TE GEVEN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. C.

Naar: De Blauwe Vogel

04/05/2020

Beste,Boekte de cruise baltische staten vertrek op 02.05.2020 en betaalde de volledige somDoor de coronacrisis kan die niet doorgaanKreeg enkele algemene mails van het reisbureau 'de blauwe vogel'Contacteerde hen per mail om de coronavoucher te vragen. Kreeg op 27.04.2020 volgende mailquoteBedankt voor uw mail.U kan de updates betr. Corona volgen op https://www.deblauwevogel.be/index.php?pg=home.Betr. de Corona-voucher : hieronder vind u de theorie, maar er is nog steeds discussie in de reiswereld hierover, dus dat is op dit moment nog niet in voege :Gezien de huidige buitengewone omstandigheden omwille het coronavirus heeft de federale regering een tijdelijk ministerieel besluit uitgevaardigd op 19 maart 2020 betreffende de terugbetaling van opgezegde pakketreizenwaarbij de reisorganisator (DBV) wordt gemachtigd om voor geannuleerde reizen een voucher op naam te verstrekken voor gebruik bij een toekomstige reis, in plaats van een terugbetaling.De voorwaarden van de voucher zijn als volgt:• De voucher op naam vertegenwoordigt de totale waarde van het reeds door de reiziger betaalde bedrag• De reiziger hoeft geen kosten te betalen voor het afleveren van de voucher• De voucher is minimaal een jaar geldig tem 30/06/2021• De voucher geeft uitdrukkelijk aan dat deze is afgegeven naar aanleiding van de corona-crisis waardoor hij ook gedekt is door de verzekering insolventie.° De voucher blijft dus minimum 12 maanden geldig. Na deze periode van 12 maanden, kan de klant deze aangeboden voucher opnieuw laten omzetten in een terugbetaling.De reisorganisatie heeft dan 6 maanden de tijd om deze terugbetaling in orde te maken.Van zodra meer info beschikbaar komen we dus hierop terug.Met vriendelijke groeten,Hilde – De Blauwe VogelunquoteNergens vind ik ergens enige informatie over discussie met de reisorganisaties.Wat is hier aan de handDe ontvangen reactie vind ik onbegrijpelijk ,ik vraag geen geld, enkel de rechtmatige voucher die ik dan bij hen zou kunnen besteden.Graag hier opheldering, dit schept geen vertrouwen.Tot nu toe was ik tevreden over de blauwe vogel maar verdere reizen na de coronavoucher......


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform