Terug

reis met corendon 2022

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: CORENDON

29/10/2023

ref 3516409.2 Corendon05/08/2023Geachte, 5 augustus 2022Betreft overboeking, slechte accommodatie, geen bijstand ter plaatse, meer dan drie uur vertragingterugvluchtOnze ref 3516409.2Huygebaert Mike en De Troyer Josefien, 592.460764128 en 592.910062771Corendon Air en Corendon reizen zal voor ons, na de memorabele geschiedenis, een no-go worden inde toekomst.Kort opgesomd, online inboeken was niet mogelijk bij de heenvlucht, in de rij werden mensen na onswel nog toegelaten, wij werden geweigerd voor de vlucht. Overboeking werd ingeroepen en verderwerd er GEEN ENKELE UITLEG OF HULP aangeboden. Telefoons bleken in wacht geplaatst en bij deafhandelaar werden we van het kastje naar de muur gezonden. Ik vermeld nog in de rand dat wij nietde enige waren. Een duur Turks telefoonnummer werd door de afhandelaar voorgesteld om contactmee op te nemen, begrijpe wie kan.De kosten om naar de luchthaven te komen vanuit Veurne, bedroegen 170 euro. Wij hebben dezevruchteloos en twee maal teveel moeten betalen. De kosten om aangeduide plaatsen in het vliegtuigte krijgen bleken vruchteloos. ( terugbetaling geëist)De dag na het vertrek kon ik binnen de kantooruren uw diensten bereiken. Deze telefoongesprekkenwerden door beide partijen opgenomen. Daarin stelde u me voor om alvast 60 euro onmiddellijk overte schrijven als compensatie voor de taxi rit. Er werd me dan via Tui Airlines een vlucht aangebodenwaarop we hals over kop terug een taxi moesten bellen om op tijd in de luchthaven te komen. Dit hadvoorkomen konden worden indien we een Ibis Hotel hadden aangeboden gekregen. Ook niks vandranken werden voorzien in deze hittedag.Ik werd nog opgebeld door Corendon met de mededeling dat de taxi én het hotel op de hoogtewaren van onze latere aankomst. De taxi in Turkije was in orde, het hotel bleek uit de lucht te vallen.Na lang zoeken kregen we daar een niet gepoetste stinkende vochtige muffe kamer aangeboden. ( Envolle vakantiedag dient gecompenseerd )Toen we daarover telefonisch uw diensten op de hoogte brachten, gaf men ons een telefoonnummervan een Corendon medewerkster ter plaatse, na vele pogingen bleek zij onbereikbaar.( printscreenvoorhanden van de vele vruchteloze pogingen)De terugweg.Terug ellende in hitte van 46°C ( zie foto) de vlucht bleek vertraagd. Geen informatie vanuitCorendon, niemand in de luchthaven, geen drinken geen eten en dat terwijl wij vele uren opvoorhand op de luchthaven dienen te zijn. Ook in het vliegtuig werden we genegeerd terwijl anderepassagiers wel werden voorzien van eten, niettegenstaande we vele wachturen achter de rug hadden.Dit had als service een betere indruk nagelaten. Tevens konden wij er ook er niks aankopen.Uiteindelijk zijn wij ei zo na 3.5 uur te laat kunnen vertrekken na acht uur verblijf in de luchthaven.Ten gronde:Wij eisen, de taxirit heen en terug 170 x2 = 340 euro, een volle vakantiedag geraamd op 1 492 euroDe wettelijke compensatie voor de overboeking, heenreis.De wettelijke compensatie voor de vertraging van meer dan 3 uur, terugvlucht.Een billijke tegemoetkoming voor smart door het totaal ontbreken van bijstand zowel in de heen alsterugvlucht.Wij geven hiervoor Corendon tijd tot 1 september om deze vergoedingen te storten op onsrekeningnummer BE65 0016 8194 1196 Bij ontbreken ervan zal zonder verder kennisgevingovergegaan worden tot dagvaarding mét de nodige uitleg in pers en sociale media. Zo ga je niet ommet mensen!HoogachtendHuygebaert – De TroyerAskappelplein 198630 Eggewaartskappele, VeurnGewenst oplossing:Terugbetaling: € 1406,00Bijgevoegd(e) document(en) corendon Josefien Mike.pdf

Berichten (1)

CORENDON

Naar: J. D.

30/10/2023

Goedemorgen,Zou u Nederlandstalige klachten kunnen sturen naarclientenservice@corendon.nl'SAV is alleen voor Franstalige klanten.Hartelijk dank,CordialementWith kind regards,Karin Service Après VenteQuality control teamLundi, mercredi, jeudiCorendon International Travel B.V.Postbus 3491170 AH BadhoevedorpTelephone:Mobile:Email:www.corendon.nlThink before you print! Do you really need to print this e mail' Save energy and paper.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform