Klacht

A. C.

Naar: Christelijke Mutualiteit MIDDEN-VLAANDEREN (120)                             

27/12/2016

Ik krijg per post een brief op datum van 22/12/2016 van CM.Er wordt beweerd dat ze op mijn vraag een nazicht hebben gedaan van de terugbetaling van 14 december 2015 van €58,22.De prestatie 301593(jaarlijks mondonderzoek tandarts) zou slechts 1 keer per kalenderjaar terugbetaalbaar zijn en dit zou mij al eens terugbetaald zijn op 20 februari 2015.Er wordt mij gevraagd om de €58,22 terug te betalen.Bij deze brief heb ik volgende bedenkingen/vragen:-Ze beweren dat ze op mijn vraag onderzoek gedaan hebben,ik heb dit echter nooit gevraagd?-Ik ben sinds juli 2016 niet meer aangesloten bij CM maar bij een ander ziekenfonds(VNZ).Kan men mij zomaar een terugbetaling eisen van een zogezegde fout die zij gemaakt hebben die al dateert van meer dan een jaar geleden en terwijl ik al 6 maand niet meer bij hun aangesloten ben?Dit lijkt alsof er nog geprobeerd wordt om mij nog geld te doen betalen omdat ik overgegaan ben naar een ander ziekenfonds.

Berichten (1)

Christelijke Mutualiteit MIDDEN-VLAANDEREN (120)                             

Naar: A. C.

03/01/2017

Geachte heerWij hebben uw klacht van dinsdag 27 december 2016 over de regularisatie van een foutieve terugbetaling met aandacht onderzocht.Wij begrijpen uw ongenoegen en hebben vastgesteld dat een medewerker in haar brief inderdaad per ongeluk aangeduid had dat het ging over een nazicht op uw vraag waardoor het lijkt dat u dit zelf aangevraagd heeft.Zij had hier moeten aanduiden dat het ging om een nazicht ten gevolge van een interne controle. Alvast onze excuses hiervoor.Wij kunnen jammer genoeg niet ingaan op uw vraag om deze terugbetaling kwijt te schelden omdat we genoodzaakt zijn om de reglementering toe te passen en om onze vergissing recht te zetten. Aangezien de prestatie 301593 (jaarlijks mondonderzoek tandarts) slechts 1 keer per kalenderjaar terugbetaalbaar is, zijn we dan ook verplicht om dit terug te vorderen.Wij verontschuldigen ons voor de fout die gemaakt werd en danken u voor het signaal.'Ga je niet akkoord met de manier waarop je klacht door het ziekenfonds is behandeld, dan kan je je tot de CM-ombudsdienst richten:schriftelijk op het adres LCM, CM-Ombud, Haachtsesteenweg 579, 1031 Brusselvia mail naarcm.ombud@cm.be'Met vriendelijke groetenNele Ver Elst I CM Sint-MichielsbondSupervisor Gezondheidszorg02 240 86 38www.cm.be I facebook I twitter I linkedin


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform