Terug

Registratie digitale gasmeter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. M.

Naar: FLUVIUS

15/11/2025

Geachte, In juni 2025 werd mijn analoge gasmeter bij mij thuis vervangen door een digitale. Tot op heden is deze digitale meter echter nog steeds niet geregistreerd bij Fluvius. Op 10 oktober nam ik hierover voor het eerst contact op met uw klantendienst. Daar vernam ik dat de installateur de benodigde gegevens nog niet had doorgestuurd naar Fluvius, maar ik kreeg de garantie dat dit snel in orde zou komen. Omdat er geen vooruitgang zichtbaar was, heb ik op 15 november opnieuw contact opgenomen met uw klantendienst. Opnieuw werd mij verzekerd dat de gegevens zo snel mogelijk zouden worden opgevraagd. Toen ik vroeg of ik een bewijs van dit contact kon ontvangen — omdat ik mij zorgen maak over de gevolgen, zoals het feit dat mijn meter niet correct werd afgesloten en ik mijn verbruik niet kan doorgeven aan mijn leverancier — werd hier geïrriteerd op gereageerd en werd mij gemeld dat ik geen bewijs zou ontvangen. Gezien de situatie al meerdere maanden aansleept en ik hierdoor in onzekerheid verkeer over mijn verbruik en facturatie, verzoek ik u vriendelijk maar dringend om: De registratie van mijn digitale gasmeter zo spoedig mogelijk in orde te brengen. Een bevestiging te bezorgen van de huidige status en de stappen die nog ondernomen moeten worden.

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: A. M.

17/11/2025

Fluvius - Intern Geachte heer Moonen Dag Alain Je consumentenorganisatie Test-Aankoop stuurde je vraag/klacht door naar netbeheerder Fluvius. MAAR… nergens in deze klacht staat er een EAN-nummer noch een verbruiksadres vermeld waardoor we zelfs de klacht niet kunnen registreren, laat staan gericht handelen. We kunnen deze klacht enkel registreren als we ook het aansluitadres kennen. Mag ik je vragen om ons deze gegevens te bezorgen in antwoord op deze mail aub – Dankuwel. Steeds tot je dienst. Fijne dag verder… Cindy Eyckmans Directie Klantendienst – Actieve klantgerichtheid Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle klachtencommissie@fluvius.be www.fluvius.be

A. M.

Naar: FLUVIUS

18/11/2025

Geachte, Graag wil ik verduidelijken dat ik in mijn oorspronkelijke communicatie de gevraagde gegevens — waaronder het EAN-nummer en het aansluitadres — wel degelijk heb toegevoegd in een bijlage. Het lijkt er echter op dat deze bijlage niet werd opgemerkt. Aangezien u in uw reactie zelf eveneens bijlagen meestuurt, ga ik ervan uit dat u deze zonder problemen kunt openen en lezen. Graag wil ik ook meegeven dat uw antwoord sterk de indruk wekt een standaardmail te zijn die naar meerdere personen wordt verstuurd. Dit is bijzonder teleurstellend, zeker gezien het feit dat dit bericht afkomstig is van de Directie Klantendienst – Actieve Klantgerichtheid. Met vriendelijke groeten. Alain Moonen

FLUVIUS

Naar: A. M.

18/11/2025

Fluvius - Intern Geachte heer Moonen Dag Alain Je consumentenorganisatie Test-Aankoop stuurde je vraag/klacht door naar netbeheerder Fluvius. MAAR… nergens in deze klacht staat er een EAN-nummer noch een verbruiksadres vermeld waardoor we zelfs de klacht niet kunnen registreren, laat staan gericht handelen. We kunnen deze klacht enkel registreren als we ook het aansluitadres kennen. Mag ik je vragen om ons deze gegevens te bezorgen in antwoord op deze mail aub – Dankuwel. Steeds tot je dienst. . . Lorena Camassa Bediende Nazorg AansluitingenKlachtenbeheer M: 0487 21 16 05T: 09 263 65 61 Trichterheideweg 8, 3500 Hasselt www.fluvius.be

Bemiddeling door Testaankoop 18 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform