Terug

Reeds gedurende 2 jaar 348,48 EUR per maand in de vuilbak aan Batibouwplus. Nooit 1 offerte gewonnen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. J.

Naar: Proximedia

19/03/2021

Beste,2 jaar geleden ging mijn maand die zijn zaak opstartte als kleine zelfstandige in de bouw in zee met Batibouw(plus) of dat dachten we althans. Iedereen kende Batibouw immers en dat kon niet mislopen, dachten we. Batibouw is immers een bekend en serieus bedrijf. Gedurende 2 jaar en 2 maand hebben we iedere maand exact 348,48 EUR betaald, niet aan Batibouw, maar aan het marketingbedrijf Proximedia. Tot op heden hebben wij geen enkele offerte gewonnen. Interessant is dat bij onze rechtstreekse klanten nooit een offerte verliezen, want onze prijzen zijn scherp! Ze horen ons elke maand 2 offertes voor te stellen, wat niet het geval was. Contractbreuk lijkt me. Zelfs aan dit belachelijk aantal van 2 offertes per maand werd niet voldaan. Dan hoor ik van onze boekhoudster dat 4 klanten van haar op deze manier zich in de zak gezet voelden. Geen enkele van deze zelfstandigen heeft dan ook maar iets uit deze dure contracten gehaad. Zelf zijn wij telefonisch door 3 andere zelfstandigen opgebeld die probeerden hun contract van de hand te doen, dus door te verkopen, om van de opzeggingsvergoeding van 40% af te zijn. De verkoper Mehdi reageerde niet meer op Watsapp-berichten van zodra het contract getekend was en is met de noorderzon verdwenen. Sterker nog, er werd per e-mail zelfs toegegeven dat ze een bedrag aan Batibouw betalen om de naam te kunnen gebruiken en dus zo mensen zoals ons in de val te lokken. We dachten een contract van 2 jaar afgesloten te hebben en dat blijkt 4 jaar te zijn. Van het getekende contract op het moment van ondertekening hebben we geen dubbel ontvangen. Na veel aandringen kregen we een slecht te lezen scan van het contract doorgemaild.Misschien moet er maar eens een oproep op Facebook worden met de vraag aan de zelfstandigen om te reageren en ons te laten weten wie zich op dezelfde manier bedot voelt en de verkoop van deze dure gebakken lucht misschien eens in kaart te brengen? Onze boekhoudster heeft er alvast 4. Voor het stopzetten van het contract eisen ze betalingen van meer dan 800 EUR per maand. Het is al moeilijk om 348,48 EUR elke maand op te hoesten. Daarvoor moeten wij hard werken en dit geld gaat gewoon regelrecht de vuilbak in.Ik hoop dat veel mensen deze getuigenis lezen en niet met open ogen in een duur contract voor de aankoop van gebakken lucht zoals wij lopen!En proximedia, doe ons een redelijk en betaalbaar voorstel om van dit belachelijk contract af te raken. Als het tot een rechtzaak komt, is er zoiets als de Wet op de Handelspraktijken. Er zijn duidelijke vele getuigenissen van andere zelfstandigen. Het is kwestie van die te verzamelen. Overigens, we hebben zeker niet maandelijks 2 offertes gekregen en van de crediteren offertes van klanten die afzegden, werd er niet altijd een nieuwe offerte voorzien. Dat is makkelijk te bewijzen.

Berichten (1)

Proximedia

Naar: S. J.

23/03/2021

Beste,Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw klacht d.d. 19 maart 2021 op Test-Aankoop.Met betrekking tot uw klacht zijn enkele verduidelijkingen noodzakelijk. Overeenkomstig artikel 4 van het contract zijn wij gehouden u 12 afspraken per jaar toe te staan, verspreid over het gehele jaar met een maximum van 2 afspraken per maand. Na raadpleging van Batibouw+ blijkt dat er geen vertragingen zijn in uw afspraken en dat u uw afspraken op tijd ontvangt.Wij willen u erop wijzen dat wij slechts een middelen- en geen resultaatsverbintenis hebben. Met andere woorden, wij kunnen potentiele klanten niet dwingen op uw prijsoffertes in te gaan.Wat de looptijd van het contract betreft, deze staat duidelijk vermeld op verschillende plaatsen in het contract, met name op de eerste bladzijde boven de handtekening en in de algemene voorwaarden.Wij moedigen u aan om contact op te nemen met onze klantendienst om uw dossier samen te bespreken en een gepaste oplossing te vinden. Onze medewerkers zijn eveneens beschikbaar voor het beantwoorden van eventuele vragen over uw contract.Met vriendelijke groeten,NathalieMarketing Assitant


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform