OORZAAK:Iemand heeft zich voorgedaan als mij bij Orange klantendienst waardoor zij een SIMSWAP hebben kunnen regelen. Dit wilt zeggen dat mijn nummer op een andere simkaart werd geactiveerd. Dit hebben zij gedaan zonder enige bevestiging van mijn identiteit. Een zeer zware blunder in verband met veiligheid van mensen hun gegevens.. GEVOLG:1) Schade voor mijn bedrijf: - Het is mijn topseizoen en heb reeds 3 dagen geen gsm waardoor ik bestellingen mis loop.. Nog steeds geen oplossing in zicht hiervoor..- Email van klant gekregen die laat weten dat er SMS fraude gepleegd wordt met mijn nummer: zij kreeg bericht van mij uw itsme is geblokkeerd, druk op deze link.... Dit is geen goede reclame naar ons toe hoe wij om gaan met veiligheid van hun gegevens...2) Schade voor mijn beveiliging (bankrekening, emails,.....)- je nummer is tegenwoordig overal aan gelinkt voor in te loggen op bijvoorbeeld itsme (bank account en dergelijke), emails, database van bedrijf,.... waardoor ik een serieus beveiligingsrisico heb opgelopen.3) Verloren tijd / stress- Naar Politie gegaan voor klacht in te dienen omdat er fraude is gepleegd met GSM- Naar ORANGE shop moeten gaan voor nieuwe simkaart (25 min van mijn thuis af), vervolgens al 7 keer naar klantendienst gebeld voor een oplossing (nog niet opgelost...)- Stress voor gehacked te worden + mijn bedrijf dat in het 100 loopt hierdoor.ACTIES DOOR ORANGE EN MIJ:Dag 1, stap 1: Naar Orange gebeld voor probleem uit te leggen, moest volgende dag naar Orange shop voor nieuwe kaart te halen om dit op te lossenDag 2 stap 2: Naar Politie gegaan voor klacht in te dienen. Ik moest normaal werken dus verlof moeten nemen hiervoor..Dag 2 stap 3: Naar Orange shop gereden (25 min van mijn thuis af) om nieuwe sim te halen. 2h hierna werkte gsm terug (was ik even blij...)Dag 2 stap 4: Nummer na 2h niet meer actief, gebeld naar klantendienst waar ik antwoord kreeg: gsm geblokkeerd omdat er fraude is gepleegd. Moeten dossier aanmaken, ten laatste morgen activeren we u nummer terug.Dag 3 stap 5: om 12:00h nog steeds geen gsm, zelf terug gebeld, tot 3x toe! - eerste keer: probleem uitgelegd, moest ik wachten, 10 min aan het wachten wordt ik van de lijn gegooid - tweede keer: Ik bel direct opnieuw terug, andere medewerker aan de lijn, nogmaals probleem uit leggen, weeral moet ik wachten, 2 min later krijg ik ineens iemand anders aan de lijn waar ik uitleg dat ik een collega aan de lijn had maar helaas, opnieuw mijn hele verhaal opnieuw moeten doen, en mij weer in wacht gezet. Laatste antwoord van de klantendienst was: Wij kunnen niets doen omdat het een fraudezaak is, wij moeten wachten tot de politie dit onderzoekt en ons documenten stuurt dat dit terug actief gezet mag worden. Dit kan 1-2 misschien 3 weken duren...Ik leg haar uit dat ik een zaak heb, en dat dit absoluut niet kan en vraag om een oplossing.. antwoord: ik kan niets doen. Ik vraag om IEMAND te spreken die hier verder mee kan gaan, antwoord: ik kan niets doen, en niemand doorverbinden. Einde gesprek helaas...Kort samengevat:Ik ben slachtoffer geworden van simswap door fout van orange waardoor ik nu reeds 3 dagen zonder telefoon zit en mijn bedrijf serieus onder leidt.Als dit nog niet erg genoeg is hebben ze totaal geen oplossing voor mij op korte termijn en moet ik afwachten (+- 2-3 weken) tot mijn nummer misschien terug geactiveerd gaat worden.Sterk bezig Orange, zowel op security als klantendienst scoren jullie een mooie 0/10!GroetjesKoen Wallraf