Terug

Recurrente fouten in facturatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. H.

Naar: Telenet

26/07/2023

BesteMijn zus en ik zijn al jaren (samen) klant bij Telenet. Echter hebben wij sinds 4 maanden aanhoudende extra kosten op onze facturen die inbegrepen zijn in ons abonnement voor de vaste telefonie.• In april een extra bedrag van €36.76• In mei een extra bedrag van €33.01• In juni een nog hoger bedrag van €51.47• In juli een extra bedrag van zo maar even €142.49De eerste 2 maanden werden na telefonisch contact de facturen zonder al te veel problemen steeds gecrediteerd.Echter sinds juni, alhoewel deze ook werd gecrediteerd, beginnen wij ons serieuze vragen te stellen.Zogezegd wouden jullie dit niet (direct) crediteren en stelden jullie voor om dit toch te betalen, omdat het probleem anders niet opgelost zou geraken.Ik had afgesproken met de operator om jullie een week de tijd te gunnen om het intern op te lossen, omdat wij niet van plan zijn om zaken te betalen die wij niet horen te betalen, en wij zouden hier op 3 juli voor terugbellen indien wij in tussentijd niets te horen hadden gekregen.Sinds mei zou dit, volgens jullie operatoren, ook naar een andere interne dienst worden doorgegeven om op te lossen en mochten we ons zowel voor de factuur van mei als voor die van juni aan een telefoontje verwachten van deze dienst. Echter kregen wij hier nooit gehoor van. Ik heb gevraagd of ik deze dienst zelf kon bereiken, maar blijkbaar kan/mag dit niet.Op 3 juli belde mijn zus zoals afgesproken terug om de stand van zaken te vragen. Alhoewel de creditnota toch weer werd opgemaakt, kreeg zij echter het antwoord van jullie operator dat er niet creditnota's kunnen blijven aangemaakt worden. Mijn zus stemde in dat dit inderdaad niet kan blijven gebeuren, maar dat het probleem ligt bij jullie facturatie-software (of waar dan ook) en dat wij geen bank zijn die dit geld gaan voorschieten voor een probleem dat zich bij Telenet voordoet.Wij stellen ons serieus de vraag of dit expres is en of er een achterliggende reden is waarom Telenet dit probleem zolang laat aanslepen.Is het de bedoeling van Telenet om klanten die actief gebruik maken van hun 'optie FreePhone 24 Belgium' te stimuleren om hun vaste telefonie abonnement op te zeggen?Er is ook geen logische verklaring waarom bepaalde gesprekken wel worden verrekend: noch het tijdsstip, noch de dag, noch dal- of piekuren, noch de telefoonnummers blijken de aanleiding voor de extra kosten. En waarom blijft dit bedrag ook elke maand stijgen.Dit heeft ook een negatieve inpakt op de geloofwaardigheid van het bedrijf.Wij hopen een constructief antwoord te krijgen van Telenet en een oplossing voor dit aanhoudend probleem.Met vriendelijke groetChristelJoëlle

Berichten (1)

Telenet

Naar: J. H.

27/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform