Beste Scarlet,Wij zijn een VZW , Mondiale Werken in Lier, die kansarme mensen de mogelijkheid geven om ook bij ons langs te komen om de vele papieren en problemen op te kunnen lossen, los van elke betalende instantie. Wij werken samen met verschillende groeperingen die de armoede en het welzijn van anderen bestrijden. Aangezien de nood in deze groepering heel groot is , wordt er vooral gewerkt met vrijwilligers en dat de klok rond. Wij probeerden te bellen naar de facturatie - dienst bij jullie maar daar is geen mogelijkheid toe omdat er enkel met onze cliënt zelf wilt onderhandeld worden wegens de privacy - wetgeving. Aangezien onze cliënt nauwelijks Nederlands kent, moesten we alles per mail doen met steeds een kopie van de ID - kaart van de cliënt erbij gevoegd.Alle mails worden steeds verstuurd vanuit de mailbox van onze VZW met een vaste hoofdding onderaan de mail.Het betreft een ongeziene data-verbruik met het abonnement RED waarbij op de facturatie steeds staat: mobiele data dat “buiten pack” zou gebruikt zijn.Bij de 1ste hoge factuur, rekende jullie 165,36 euro extra aan omwille van gebruik “buiten pack”Jullie schreven dat jullie diensten een fout hadden gemaakt en onze cliënt op de hoogte zou houden van de foute facturatie en crediteerden dat volledige bedrag.De volgende factuur had een extra bedrag van 503,95 euro “buiten pack”.Wij stuurden verschillende mails naar jullie om meer uitleg en een herziening van deze factuur, maar kregen nooit een juiste verklaring,wel enkele mogelijkheden wat het hoge verbruik kon veroorzaken. Alles wat jullie aangaven, toonden aan dat onze cliënt alles volledig correct had gebruikt en nooit veel mobiele data had gebruikt.Onze cliënt had in het begin enkel een abonnement voor Internet en TV. Reeds van in het begin was er ook een GSMnr. in de facturatie te zien die onbekend is bij onze cliënt. Wanneer onze cliënt na enkele maanden ook beslist om een GSM-abonnement aan te gaan bij jullie: RED, ontvangt onze cliënt een eigen GSMnr. ( het enige dat gebruikt wordt trouwens) maar is op de factuur enkel dat andere GSMnr. te zien die vanaf dan blijkt geactiveerd te zijn en dagelijks tussen de 500MB en de 1000MB verbruikt. Op de vraag om dit toch eventjes na te kijken , werd er heel neutraal op gereageerd door jullie.Opeens mogen jullie geen antwoord meer geven aan ons tenzij we bij elke mail een kopie van onze cliënt zijn ID-kaart voegen ( wat we reeds bij elke mail deden) en een kopie van de procuratie. Blijkbaar is de mailing vanuit onze VZW niet meer toereikend genoeg als bewijs van onze werking. Ook kan er geen bijkomend contract aangetoond worden wat de GSM betreft en het enige antwoord dat ik krijg is dat onze cliënt op de hoogte was van de voorwaarden. Dus:1. heel graag een duidelijke verantwoording en een correctie van de facturatie. 2.Verwijder het foute GSMnr. die in alle facturen vernoemd wordt. Onze cliënt zijn juiste GSMnr. staat bij zijn persoonlijke gegevens. 3.Zie alle mails die verstuurd werden in bijlage , ID-kaart van onze cliënt en de 2 facturen in kwestie ter verduidelijking.Vriendelijke groetenRika D’hondtVrijwilligster bij Mondiale Werken VZW in Lier.