Terug

Rechtsbijstand tegenexpertise

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: AG Insurance

26/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 24/09/2025 hebben wij waterschade gehad in ons keuken die door ag insurance door middel van lekdectie en expertise is behandeld. Ik stel echter vast dat toen de verkeerde diagnose van het probleem is gemaakt en de lekdectie niet op de juiste plaats is gebeurd , ook na dit duidelijk aan te geven wilde de expertise hier zo vlug mogelijk vanaf en kon dit niet zijn . De lekdectie gaf aan dat er vocht in de muur en vloer over twee ruimtes gingen en dit ging moeten met bouwdrogers aangepakt worden en het probleem door vroegere niet vereiste bouwmaterialen in de buitenmuur ( terrepapier) de muur vochtigheid binnen liet en wij hier niets konden aan doen , de expertise die kwam dan erna en die mevrouw gaf de schuld aan slecht onderhouden siliconen rond de kraan en gaatje in de muur van vroegere ophangsysteem. En dit werd vastgesteld in de badkamer ondertussen de grote vochtige probleem in de keuken zat . Erna stelde ik ook vast dat het rapport van de lekdectie volledig werd aangepast naar de uitleg van de expertise en van de uitleg door lekdectie van terrepapier en bouwdrogers nul uitleg terug te vinden was. Ik heb dus aangegeven dat ik het probleem denk van een versleten waterleiding in de muur maar mijn uitleg werd niet geaccepteerd en de expertise gaf ons een bedrag om de bepleistering op onze muur te herstellen ( ik heb nog nooit weten bepleistering doen op een vochtige muur als het grondprobleem niet is aangepakt ) Ik heb dan aangedrongen het dossier te laten open staan omdat ik niet geloofde dat dit ging opgelost zijn door nieuwe siliconen te brengen rond mijn badkamer kraan en dergelijke ( wat ik wel direct gedaan heb ) . In April 2025 heb ik dan de verzekering terug aangesproken want er begon heel veel vocht door te komen en in plaats van hele vochtige muur alleen waren er plassen op onze keuken vloer . Toen ik eens de leiding die uit de muur kwam en het vochtigste was inspecteerde en de losse steenbrokken die rond de leiding waren onstaan door vochtigheid sprong de leiding direct . Dit is een PVC buis die dus kapot was. Dit was ook het probleem die ik dacht en aangegeven had aan de expertise. Dit heeft geleid tot nog een andere breuk in de leiding iets verder die ook begeven heeft. Dus we wisten nu het probleem en hebben dus ook direct het water afgelegd en voorlopig laten herstellen door loodgieter die verdere schade vermijde. We hebben dit dan met de verzekering doorgebeld en tegen alles duidelijk was hebben wij ook nog tijdje zonder water mogen behelpen en dit met een groot gezin . Dit heb ik dus doorgebeld naar ag die heel geleidelijk maar het dossier opstelde en ik heb dus ook omdat ik geen vertrouwen meer hier in had en mij wou laten bijstaan in raad besloten een tegenexpertise bureau aan te stellen via rechtsbijstand die duidelijk vermelde dat ik hier. Recht op had en zij de ereloon hiervoor betaalden . Ik heb dit eerst via makelaar gevraagd maar zij hadden mijn dossier nog niet in beheer na ik dit had doorgebeld dat mijn originele makelaar niet meer bestond was dit niet veranderd en duurde dit even . De nieuwe makelaar heeft dan rechtsbijstand gevraagd via de firma Providis die ag insurance mee werkt om rechtstreeks de schriftelijke bevestiging te kunnen krijgen om het bureau te kunnen laten starten die ik al heb gekozen en alle gegevens heb van doorgegeven . Maar dit duurde even en opeens kreeg ik nieuws na zelf veel te bellen dat ik hier plots geen recht op had omdat er eerst een expertise moest gebeuren ondertussen dit al in 2024 was gebeurd . Ik heb dus zelf contact met Providis opgenomen en de uitleg gedaan en daar kreeg ik te horen dat ze dit verkeerd hebben verstaan en hier wel recht op hadden . Dit ging in twee dagen in orde zijn . Ik hoorde plots niets meer en belde zelf terug en daar kreeg ik te horen dat in twee dagen de contract beheerder is veranderd en ze mij gingen terug bellen . Ik heb ondertussen al meerdere keren gebeld en moest al meer of 10 keer terug gebeld zijn en steeds krijg ik geen telefoon , ondertussen is er plots nog een nieuwe contractbeheer ( de derde in korte tijd) en word ik gewoon volledig genegeerd. Terugbellen doen ze niet en nu vorige week nogmaals gebeld met de boodschap ik via test aankoop ging gaan indien ze dit niet regelen en de contract beheerder lieten terugbellen, ik werd beloofd dat erna terug gebeld te worden en nog steeds niets . Ook vind ik het vreselijk irritant dat iemand die u contract behandeld blijkbaar nooit aanwezig is . Wij staan hier met een groot gezin in een keuken die volledig is aangetast door vocht , een muur die volgens mij na al dit vocht ook geen stevig constructie meer heeft en dus kan de buis niet hersteld worden zoals hoort plus onze buitenkraan weg is die we veel gebruikten . Mijn keuken is al voor de helft weg door vochtschade en onze gootsteen heb ik op twee planken nu moeten zetten omdat wij geen definitieve kunnen zetten mee onze aansluiting er niets meer is en de kast kapot is . Dit is niet te doen als groot gezin . Ik vind dit geen manier van werken en zeker geen respect naar de klant toe die de hinder mag ondergaan omdat het bedrijf geen actie wil ondernemen . Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 30/05/2025de schriftelijke bevestiging van rechtsbijstand Providis die de ereloon van het bedrijf van tegenexpertise dekt zoals vermeld in de voorwaarden zodat deze kan de nodige vaststelling doen en starten. Met vriendelijke groeten, Steven

Berichten (3)

AG Insurance

Naar: S. D.

27/05/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Ik meld u goede ontvangst van uw bericht van 26 mei 2025. Ik heb hiervoor een klachtendossier geopend onder de referte “AG01351/AT”. Ik zal de nodige informatie inwinnen over dit dossier en zal nadien deze zaak onderzoeken. Ingevolge de strenge privacy bepalingen, zal ik het antwoord rechtstreeks overmaken aan dhr. De Praitere. Met vriendelijke groeten Customer Complaints www.ag.be Follow us on:

AG Insurance

Naar: S. D.

27/05/2025

Geachte heer, geachte mevrouw Ik meld u goede ontvangst van uw bericht van 26 mei 2025. Ik heb hiervoor een klachtendossier geopend onder de referte “AG01351/AT”. Ik zal de nodige informatie inwinnen over dit dossier en zal nadien deze zaak onderzoeken. Ingevolge de strenge privacy bepalingen, zal ik het antwoord rechtstreeks overmaken aan dhr. De Praitere. Met vriendelijke groeten Customer Complaints www.ag.be Follow us on:

S. D.

Naar: AG Insurance

28/05/2025

Referte AG01351/AT Beste Inzake het antwoord op dit schadegeval die ik heb gekregen ben ik zeker niet met alles akkoord. 1. Er word mij gezegd dat dossier september 2024 is afgesloten geweest en de schade ( die over hetzelfde draait schade ) een ander geval is ondertussen dit over dezelfde vastgestelde schade gaat. Er werd mij duidelijk door expertise gezegd omwille ik NIET overtuigd was het document al ondertekend kon worden voor de som die u noemde en het dossier gewoon bleef open staan indien mijn bedenkingen juist waren zonder dit afgesloten werd . Dit is dus een hele andere uitleg die u mij als antwoord heeft gegeven en dus ik moet vaststellen dat de expertise mij een document heeft laten tekenen onder valse voorwendsel blijkbaar. Het is dus ook logisch dat ik dan vraag om een tegenexpertise van dit geval en niet eerst de expertise laat vaststellen door dezelfde expertise die de eerste keer serieus mis zat. u stelde in u antwoord dat 10 april bij de schade die ik had aangegeven ( wat mijn vermoeden was van het probleem in september 2024) een nieuwe schade is wat totaal niet het geval is en dit heb ik al meermaals naar jullie bedrijf gecommuniceerd maar dit word niet begrepen . Ik wenste ook inderdaad niet eerst een plaatsbezoek van de expertise om Vaststelling te doen na mijn vorige ervaring wat nu blijkbaar correct is en wil jullie duidelijk op maken dat ik alle foto s en de tussentijdse herstelling om verdere schade te voorkomen duidelijk gecommuniceerd heb met jullie en doorgestuurd om te voldoen aan de eis " voorkomen ergere schade" en water terug te hebben na hele tijd zonder in groot gezin . Ik ben blij wel te horen dat jullie willen tussenkomen voor de tegenexpertise maar hoop dan ook geen weken te hoeven wachten achter de schriftelijke bevestiging. Ik wacht verdere communicatie af. Mvg Steven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform