Terug

Recht op terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

G. V.

Naar: Proximus

19/10/2025

Beste, Op 31/07/2025 is mijn moeder van 95 jaar (klantnummer 830356) definitief verhuisd naar een woonzorgcentrum. Wij hebben op dat moment haar contract voor vaste telefonie en internet bij u stopgezet. In de afrekening die mama op 1 september 2025 ontvangen heeft staat vermeld dat zij recht heeft op een terugbetaling van 60,58 euro die "van de volgende factuur zou gecrediteerd worden". Wij hebben u onmiddellijk laten weten dat er geen volgende factuur meer zou volgen daar mama al haar contracten bij jullie stopgezet heeft. Wij hebben dan ook gevraagd om het bedrag van 60.58 euro onverwijld op haar rekening over te schrijven. Op 3 oktober 2025 om 14u39 stuurde mijn mama jullie onderstaande mail die tot op heden onbeantwoord is gebleven: Beste, Betreft: klantnummer 830356 - documentnummer 7593325065 U meldde in mijn afrekening van 01/09/2025 dat er een bedrag van 60,58 EUR is toegekend in mijn voordeel. Dit bedrag gaat automatisch afgetrokken worden van mijn volgende aanrekening, meldt u verder. Vermits ik een tijdje geleden verhuisd ben naar een woonzorgcentrum heb ik mijn proximus abonnement echter opgezegd, waardoor er geen volgende aanrekening meer zal gebeuren. Mijn zoon belde hier een drietal weken geleden al voor naar uw diensten. Er werd toen gezegd dat het bedrag zou teruggestort worden op mijn rekeningnummer BE73 9796 0919 XXXX. Dit is mijn rekeningnummer waarlangs al mijn betalingen voor Proximus gebeurden. Tot mijn verbazing is het bedrag nog steeds niet teruggestort. Kunt u dit dringend regulariseren aub. Ik wil uitdrukkelijk opmerken dat ik maar 1 zichtrekening heb, namelijk hogergenoemde zichtrekening bij ARGENTA. Uw medewerker zei via de telefoon dat er een ander rekeningnummer in uw systeem zou gekend zijn. Misschien betreft dat de vroegere gezamelijke zichtrekening van mijn echtgenoot (overleden in 2015) en mezelf. Is het daarom dat de betaling nog steeds niet op mijn rekening is teruggestort? In ieder geval kan u zeker checken dat alle betalingen de afgelopen jaren steeds gebeurden via de rekening op mijn naam alleen: BE73 9796 0919 XXXX. Mag ik er op aandringen dat de betaling nu spoedigt volgt op dit rekeningnummer aub? Met vriendelijke groeten, MtD

Berichten (3)

Proximus

Naar: G. V.

20/10/2025

Beste, Op 3/09/2025 werd een bedrag van teruggestort op rekeningnummer: BE29385021495364 op naam van Delbrouck Marie-Therese Mvg, Elke Connect with us on: ===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2025-10-19-18.00.07.000000 ====== ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

G. V.

Naar: Proximus

20/10/2025

Beste, Het rekeningnummer waarop u de terugbetaling hebt uitgevoerd is niet dat van mijn mama en staat bijgevolg ook niet op haar naam. Het betreft een ING-rekening. Mama is nooit klant geweest bij ING. Ik heb daarnet voor alle zekerheid contact opgenomen met ING waar men mij bevestigd heeft dat het door jullie gebruikte rek. nr. niet op naam van mijn mama staat. Ik weet dus niet hoe jullie dat rekeningnummer ooit aan haar gekoppeld hebben, temeer daar al haar facturen steeds betaald werden vanuit haar Argenta rekening. Bij het eerste telefonische contact met jullie klantendienst hieromtrent was al duidelijk dat in jullie systeem een verkeerd rekeningnummer vermeld stond. Jullie medewerker heeft toen beloofd dit in orde ye brengen en ervoor te zorgen dat de terugbetaling op de juiste rekening zou gebeuren. Ik dring er daarim bij jullie nogmaals op aan om de terugbetaling asap uit te voeren op het correcte rekeningnummer van mijn mama. Met vriendelijke groeten, Geert Vanmunster.

Proximus

Naar: G. V.

22/10/2025

Beste, Verder nazicht en navraag bij onze financiële diensten werd vandaag een rechtzetting aangemaakt. Het bedrag van 60,58 euro werd vandaag teruggestort op rekeningnummer BE73979609194660. Onze excuses voor het ongemak, Mvg, Elke Connect with us on: ===== Received from klachten@test-aankoop.be on 2025-10-20-17.45.10.000000 ====== ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform