Terug

Recht op polsbandjes maar geen gekregen. (mindervalide)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. Y.

Naar: PLOPSALAND

14/05/2019

Beste, op 12/05/2019 zijn ikzelf, mijn moeder en mijn vriendin met ons kindje voor de eerste keer naar een pretpark geweest, aangezien ons kindje nog klein is hebben we gekozen voor Plopsaland. Gezien de eerste keer moest dit een te koesteren moment geweest zijn, maar het is anders uitgedraaid. Een tijdje terug heb ik een 'european disability card' gekregen, waar we natuurlijk gebruik van wilden maken, want zoals de website ervan aangeeft: Het kan gaan om kortingen, maar ook audiogidsen, voorbehouden plaatsen, enz.. We hadden ook een ticket mee die gratis was voor moederdag (Dag Allemaal) dus mijn vriendin mocht gratis het park binnen, dus ik kreeg geen korting meer met mijn kaart zei het park omdat we al een ticket gratis kregen. Dus kochten we tickets en gingen we het park binnen, en zijn we rechtstreeks naar de infobalie gaan vragen waar we recht op hadden met deze kaart. Toen kregen we de uitleg dat ik enkel 1 euro korting kreeg op de toegang maar dat dat nu niet van toepassing was door dat gratis ticket. Beetje teleurgesteld hebben we dan beslist het park te betreden. Ikzelf wou dan samen met mijn zoontje op 'De Tractors van Big & Betsy', wat enorm lang wachten was, en toen net op dat moment ik in de rij stond er na 20-25 minuten de attractie plots stuk ging, toen het bijna aan ons was. Dan heb ik maar blijven wachten, nog zo'n 10 tal minuten. (Met het idee van zo lang te moeten wachten en dan nergens op hebben te zitten) Na al het wachten hebben we dan toch op de attractie kunnen zitten, met het gevolg dat ik al niet meer kon. (Het is heel erg moeilijk voor mij om lang recht te staan) We zagen veel mensen met polsbandjes, en aangezien we er net waren en nog een hele namiddag hadden, zijn we terug naar de infobalie geweest om te vragen waarom ik geen recht had op polsbandjes. Er werd me gezegd dat ze me dit niet konden geven met die kaart, en dat ze dat aan de balie niet beslisten maar de verantwoordelijke daar meer over wist. Dus heb ik gevraagd of ik met de verantwoordelijke kon spreken, de verantwoordelijke zei me dat je overal polsbandjes kon krijgen in elk ander pretpark met die kaart maar hier niet. Omdat ze kunnen vervalst of misbruikt worden volgens hem, hij zei me letterlijk dat ik een briefje van een erkende dokter moest hebben dat ik niet in de wachtrij kon staan, of een bewijs dat ofwel ik 6 punten invaliditeit had of mijn kind 7. En mijn zoontje heeft 6 punten wat niet genoeg is, maar ik heb er ook 6 wat wel genoeg is. Maar we hadden niets van papieren ervan mee enkel van mijn zoontje die toevallig tussen de downloads van mijn vriendin haar gsm stonden. Wat er ook stond was een bewijs van enkele maand van een herziening van mijn invaliditeit dat ik nog altijd 66% mindervalide was. Wat volgens hen ook niet genoeg was, waardoor ik wat geërgerd werd en zei tegen de verantwoordelijke: ik kan het je in 5 seconden tonen geef me een id kaart lezer en ik toon het je. (Enige manier behalve de originele brief om aantal punten te zien). Waarop hij antwoorde dat ik volgende keer maar me moest voorbereiden en een kopie bij me moest houden, en ik dat zou weten als ik de website van Plopsaland zou hebben nagelezen. Dan heb ik in alle stilte de infobalie verlaten.En heb ik de rest van de dag, op bankjes moeten zitten wachten en kon ik nergens meer op omdat ik door de pijn niet meer in de wachtrij kon staan. Had me de dag anders voorgesteld.Als je de website van Plopsaland de Panne leest kan je nergens iets terug vinden dat je een bewijs moet mee hebben van hoeveel punten invaliditeit je hebt.Mensen met krukken en dergelijke kregen zonder verder onderzoek polsbandjes, ik voel me gediscrimineerd omdat ik op zicht werd beoordeeld.Bijlage 1: TicketBijlage 2: Mijn kaartBijlage 3: Bewijs die ik had op mijn vriendin haar gsm van invaliditeit.Bijlage 4: Papier die we volgens hem moesten meebrengen (Deel het even om te bewijzen dat ik ook effectief 6 punten heb)

Berichten (4)

R. Y.

Naar: PLOPSALAND

14/05/2019

Wijzigingtypfout: 5 euro korting

PLOPSALAND

Naar: R. Y.

20/05/2019

Geachte mevrouw, heer,In bijlage laten wij u ons antwoord op uw e-mail dd. 14/05/2019 geworden.Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, aarzel dan niet opnieuw contact op te nemen.Met vriendelijke groeten,Véronique Prims Véronique PrimsLegal Manager Plopsa groupVeronique.Prims@plopsa.bePhone: 32 58 42 02 02Plopsa GroupDe Pannelaan 688660 De Panne Belgium

R. Y.

Naar: PLOPSALAND

20/05/2019

Beste, als je goed had gelezen dan zei jullie verantwoordelijke in het park dat ikzelf maar 6 punten nodig had, en nu is het plots 7? Duidelijk een geval van machtsmisbruik, consument wint nooit, aangezien jullie zelf jullie eigen wetten kunnen veranderen.

R. Y.

Naar: PLOPSALAND

20/05/2019

Geachte Testaankoop, ik hoop dat dit gelezen word. Ik wil nogmaals wijzen op het feit dat Plopsaland bewust mensen om de tuin leid om maar geen polsbandjes te geven. Er staat hier nergens iets over op de website zoals word aangegeven, niets qua aantal punten of nog maar iets te maken met FOD. Dan sta je voor verassingen in het park als hun mapje met uitleg boven word gehaald en je verteld word dat je minimum 6 punten nodig hebt. Om dan achteraf te horen te krijgen dat het er plots 7 zijn. Slecht ingelicht personeel of niet, er werd me gezegd 6, wacht dan ook nog steeds op een compensatie vanuit de kant van Plopsaland.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform