Terug

Recht om te weten wat er gefactureerd is? ?!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: FLUVIUS

17/02/2022

Na letterlijk meerdere uren met u getelefoneerd te hebben, alsook meerdere mails verzonden te hebben, weigert u mij inzicht te geven in wat u mij gefactureerd heeft. Sinds 10/9/21 is dit niet meer mijn adres, toch ontvang ik in december '21en in januari '22 diverse aanmaningen (niet eens met de juiste tenaamstelling (OCMW), dus wettelijk niet eens correct).Maar al eerder had ik geprobeerd inzicht te krijgen in waar het tegoed op de gas (100 - 150 euro), verrekend was met de elektriciteit: dit is niet te zien voor mij. U gelooft mij ook niet op mijn mooie ogen, als ik zeg dat ik betaald heb, maar ik moet u wel vertrouwen omdat u het zegt?Maar goed, ik krijg dus o.a. 2 herinneringen van het bedrag 18,94 d.d. 22.12.21 en 2 d.d. 22.04.20 248,15 en 396,63. Die laatste 2, begreep ik niet, want ik had toen een budgetmeter, dus waarom zou ik nog eens zo'n grote bedragen bij moeten betalen (ik kreeg alleen stroom als ik mijn pasje opgeladen had). En nu blijkt dat u mij geen kopie kan geven, maar ik moet u maar geloven dat het gaat over het openstaand schuldbedrag bij de overgang van Infrax naar Eleandís(?). Overigens is dit bedrag voor de gas, het oorspronkelijk openstaand bedrag van 4/7/2015-30/4/2017 en voor elektriciteit komt het bedrag nergens mee overeen. Wat ik ook niet begrijp is waarom ik het openstaand schuldbedrag op een bepaalde datum zou moeten betalen, welke vervolgens in de budgetmeter met 71 cent dagelijks, ook nog eens werd vereffend? Van de facturen van 18,94 krijg ik te horen dat er één gecrediteerd zou zijn, en de andere zou de slotfactuur zijn. Deze kopieën heb ik wel ontvangen, althans iets ontvangen, want geen van beide heeft de datum van 22.12.21 en op geen van beide staat dat dit de slotfactuur betreft. Ik heb al te horen gekregen dat uw medewerkers klanten geen rekeningoverzichten mogen geven, uiteindelijk nadat er een speciaal verzoek aan de leidinggevende gedaan werd, heb ik een printscreen gekregen, waar ik helemaal niets mee kan. Dan staan er op facturen opladingen, met bedragen zoals 16,09, terwijl ik heel zeker weet dat er enkel opladingen zijn geweest met ronde bedragen???En u zult zeggen het dossier is toch afgerond? Ja, toen men mijn lastige (?) vragen moe was, werd er opeens diezelfde dag nog een tegoed van ong. 16 euro gestort op mijn rekening, wat ik ook verdacht vind, want normaal gaat dat ook niet zo snel. Maar daar gaat het niet om, ik wil gewoon weten voor wat ik heb betaald. En u heeft de plicht om mij de facturen waarvan ik bijna drie jaar later nog aanmaningen ontvang, een duplicaat te bezorgen, of dat Infrax nu is overgenomen of niet... Ik kan er niets aan doen, dat ik ze niet heb, want u heeft ze niet naar mij gestuurd... In oktober was het tegoed 16,19 zie mail d.d. 14.10.21 en nu is het tegoed 16,49 hoe kan dit dan? En er worden elke 11 dagen steeds 5,26 distributiekosten aangerekend, welke ook niet overeenstemt met uw tarieven (die overigens voor een tweevoudige meter opgesplitst zouden moeten worden)???Ik wil weten wat er gefactureerd is (duplicaten), wat er verrekend is met wat, waar ik kan zien dat mijn tegoed van de gas ook daadwerkelijk verrekend is met de elektriciteit, waar de bedragen die al wel op het pasje waren opgeladen, maar nog niet in de meter gezet op het moment dat de digitale meter geplaatst werd, gebleven zijn, waarom er opladingsbedragen vermeld zijn die niet correct zijn en ik wil weten hoe het zit met die distributiekosten!

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: A. V.

25/02/2022

Geachte Wij hebben betreffende klacht geregistreerd onder referentie 2L klacht ref.2000016992 op naam van Mevr.Anthonia VerberkTegelijkertijd koppelen wij deze klacht aan een andere melding via Test-Aankoop ref: CPTBE01464726-26 op van Dhr.Dirk Meurkens onder Fluvius referentie 2L klacht ref.2000016993.Volgens intern overleg met de betrokken dienst Energieleveringen zouden beide partijen in het echt gescheiden zijn.Door laattijdige melding voor overdracht van de nutsvoorzieningen in combinatie met een prepaidmeter, lijkt het of de facturatie door en betalingen aan Fluvius voor beide partijen niet duidelijk zijn.Een complex dossier waar ik toch enige tijd voor nodig heb alles grondig correct te analyseren!Van zodra nieuwe ontwikkelingen gekend zijn m.b.t. de voortgang van dit dossier zal ik de tijd nemen jullie hiervan op de hoogte te brengen.Steeds tot jullie dienst!NOTA: ik ben in verlof van DO-NM 24/02 tem DI 08/03/2022Fijne dag verder....maar nog meer: houd het veilig, in alle rust en geef rekenschap aan de belangen van de algemene gezondheid voor jezelf, je dierbaren en je omgeving!Cindy EyckmansKlachtencommissieKlantendienst - Actieve KlantgerichtheidPostbus 609090 Melleklachtencommissie@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

A. V.

Naar: FLUVIUS

25/02/2022

De bijlagen behorend bij het vorige bericht

A. V.

Naar: FLUVIUS

25/02/2022

Graag zou ik willen reageren op uw voorlopige reactie. De klachten die u heeft gekoppeld, staan volledig los van elkaar, gaan over iets anders, én betreffen verschillende adressen. Hij wil gewoon zijn geld terug de factuur die u via de deurwaarder bij hem aan het innen was, heeft u 8 maanden geleden al gecrediteerd, maar nagelaten om uw opdracht bij de deurwaarder in te trekken, of deze te informeren dat er géén openstaand saldo meer was. Hij is daar per toeval bij uitgekomen en nu weigert u om zijn geld ineens terug te geven. Nee, hij moet maand na maand maar controleren of er weer iets doorgestort is geworden en of hij inmiddels alles terugbetaald heeft gekregen….. In mijn situatie ontvang ik sinds 3.12.2021 stapels facturen en herinneringen. Steeds wordt vermeldt herinneringsdatum, datum, omschrijving en bedrag3.12.2021 22.04.2020 Factuur € 248.1528.12.2021 22.12.2021 Slotfactuur € 18,923.1.2021 22.04.2020 Factuur € 396,6312.1.2021 22.12.2021 Slotfactuur € 18,92En DEZE WEEK:17.02.2022 22.04.2020 Factuur € 96,2317.02.2022 10.08.2021 Waardebon € 100,01Omdat ik in april 2020 al langer een budgetmeter had, ontving ik geen facturen, alles verliep via het pasje wat ik moest opwaarderen, dus ja ik stel mij dan vragen… Waarover gaan deze facturen? Maar u kan mij geen kopiefacturen aanleveren, waardoor ik mijn vraagtekens nog groter worden. Ook kan u mij niet inzichtelijk maken, waar het tegoed van € 100,01 voor de gas, verrekend is met de elektriciteit. Komt nu deze week bovenop, dat ik een herinnering ontvang, voor exact dat bedrag, met als omschrijving “Waardebon”, maar ik moet het wel betalen, acceptgiro is bijgevoegd en ik heb nog gebeld, en ook deze medewerker bevestigde dat ik dat nog moest betalen. En dit terwijl u medewerker Tineke de Poortere nog bevestigde dat alle openstaande bedragen verrekend waren en er een tegoed van € 16,49 op mijn rekening gestort werd (24.1.2021).Ik wil gewoon weten wat er allemaal is gebeurt en inzicht hebben in wat er dan gefactureerd is in met name april 2020, maar ook waar het tegoed verrekend is en inmiddels ook hoe een tegoed een schuld kan worden? Dat heeft niets te maken met een wel of niet late melding of een totaal ander dossier dat toevallig mijn ex-partner betreft. Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn dossier en alles wat daarmee verbonden is tot de datum zoals die werd doorgegeven. Of ik daar nu woonde of niet. Bij mijn weten heeft mijn ex op het adres waar mijn klacht betrekking op heeft, niet eens een contract gehad bij Fluvius, dus nogmaals ik zou niet weten wat beide klachten met elkaar te maken hebben. Er is wel een overeenkomst ontevredenheid.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform