Mijn geldigheidstermijn van mijn prepaid-kaart liep ten einde op vrijdag 5 juli. Door omstandigheden kon ik toen mijn kaart niet opladen. Maandag 8 juli heb ik mij aangeboden in de Proximuswinkel te Deinze. Volgens de winkelbediende was mijn nummer geblokkeerd, in een pool geplaatst en kon enkel de klantendienst Proximus te Brussel dit nummer vrijgeven. Ik heb de klantendienst gebeld en men zou het nodige doen. Dinsdag 9 juli heb ik mij opnieuw aangeboden in de winkel te Deinze. Toen heeft men mij een nieuwe SIM kaart gegeven, maar mijn nummer konden ze niet activeren. Ik heb opnieuw de klantendienst gebeld, de operator heeft mijn nummer aan de nieuwe SIM kaart gekoppeld en ik moest een kwartier wachten op de activatie. Echter zonder resultaat. Donderdag 11 juli opnieuw naar een Proximuswinkel (in Maasmechelen). Daar kreeg ik de melding dat alles in orde was, maar dat ik moest wachten. Vrijdag 12 juli opnieuw naar de winkel (in Aalst) daar kreeg ik de melding dat ik mijn nummer niet meer kon recupereren (iemand anders wel maar ik niet). Vrijdag 12 juli na mijn bezoek aan de winkel heb ik opnieuw de klantendienst gebeld. Daar kreeg ik van de technische dienst het voorstel om ofwel een ander nummer met een prepaid-kaart ofwel een abonnement met mijn huidig nummer te nemen. De commerciële dienst heeft me dan gecontacteerd en meldde dat een abonnement met behoud van mijn nummer niet mogelijk was. Er was wel nog een mogelijkheid, namelijk 30 dagen wachten en vervolgens het nummer kopen (indien het nummer nog niet is toegewezen aan iemand anders). De kostprijs voor de aankoop is 39 euro vervolgens moet ik nog een abonnement van minimum 15€ per maand aanschaffen. Aangezien ik een jaarlijks verbruik heb van +/- 15€, is de aankoop van een abonnement geen opportuniteit. Wat mij vooral stoort is de manier waarop Proximus zijn klant informeert. Evenals het feit dat de klant geen mail rechtstreeks kan richten aan Proximus. Als klant krijgt men tegenstrijdige informatie en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Na lang aandringen bij de klantendienst heb ik uiteindelijk dit mailadres (doc@proximus.be) gekregen.Ik begrijp nog altijd niet waarom ik mijn nummer niet kan recupereren. Ik heb dit GSM nummer reeds 15 jaar.