Bij deze het bericht dat KBC mij stuurde waardoor het probleem voor mij uiteindelijk opgelost is geraakt. Echter, het is smakeloos dat de schuld subtiel in mijn schoenen geschoven wordt terwijl hun incompetentie en hebzucht aan de basis ligt van dit euvel. Daarbovenop, desondanks deze klacht zal afgesloten worden is het probleem ongetwijfeld nog steeds aanwezig bij tienduizenden mensen die deze stappen niet ondernemen of überhaupt niet weten dat hun “gratis” rekening nu 2 euro per maand kost. Doe beter KBC.
“Geachte heer […],
Via Test Aankoop vernamen we uw ongenoegen omdat er, ondanks dat u reeds enkele maanden geleden vroeg om uw KBC Basisrekening af te sluiten, in juli en augustus een bijdrage van telkens 2 euro aangerekend werd. Deze twee bedragen werden ondertussen terug op uw rekening gestort maar als u uw rekening nu wenst af te sluiten moet u opnieuw voor de maand september een bijdrage betalen.
Ik begrijp dat u zich hierbij vragen stelt en bied u graag verontschuldigingen aan omdat de communicatie niet verlopen is zoals het hoorde. Het is echter zo dat er per begonnen maand een rekeningbijdrage aangerekend wordt. Daarom dat u op het moment van de vereffening ook nog dient te betalen voor de reeds begonnen maand september. Ondertussen heb ik 2 euro gestort op uw rekening, zodat u de rekening nu kunt vereffenen zonder dat u zelf de bijdrage dient te betalen.
Hieronder vindt u terug hoe u de rekening kunt vereffen via KBC Mobile:
1. klik op uw rekening
2. ga naar de 3 puntjes in rechter bovenhoek
3. klik op instellingen
4. scroll naar beneden en klik op "Zichtrekening opzeggen"
Ik vertrouw erop dat u deze tussenkomst op prijs stelt. Hebt u nog vragen? Aarzel niet om contact met mij op te nemen via […]”