Terug

quasi weigering opzeg KBC basisrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: KBC Bank

20/09/2024

Beste, op 08-03-2024 stuurde ik KBC een bericht met de aanvraag om mijn KBC basisrekening op te zeggen omdat deze gratis basisrekening vanaf 01-07-2024 twee euro per maand zal kosten. Op 22-04-2024 werd mij door Farzana Uddin bevestigd dat de verandering werd doorgevoerd [1]. Echter, dit bleek niet doorgevoerd te zijn waardoor mij 4 euro in totaal aan "schulden" werd aangerekend voor de maand juli en augustus [2]. Dit communiceerde ik waardoor uiteindelijk de 4 euro schulden ongedaan werden gemaakt. Ondertussen is het september 2024 en mijn rekening is nog steeds niet afgesloten. Daarbovenop kreeg ik gisteren (19-09-2024) een bericht dat mijn 4 euro schulden inderdaad werden kwijtgescholden, maar vanaf september toch zal moeten betalen [3]. Onderaan dat bericht wordt vermeld dat ik via hun app zelf mijn rekening kan sluiten door "rekening opzeggen" te sturen naar hun AI-bot. Dit laatste heb ik geprobeerd maar de app laat mij niet toe mijn account te sluiten omdat ik zogezegd alweer 2 euro schulden heb [4]. Dit is volkomen onethisch gedrag, ongeacht het bedrag. [1] gesprek-KBC.png [2] schulden.png [3] bijlage: info-basisrekening.png [4] IMG_20240920_150127.jpg

Berichten (1)

A. D.

Naar: KBC Bank

06/10/2024

Bij deze het bericht dat KBC mij stuurde waardoor het probleem voor mij uiteindelijk opgelost is geraakt. Echter, het is smakeloos dat de schuld subtiel in mijn schoenen geschoven wordt terwijl hun incompetentie en hebzucht aan de basis ligt van dit euvel. Daarbovenop, desondanks deze klacht zal afgesloten worden is het probleem ongetwijfeld nog steeds aanwezig bij tienduizenden mensen die deze stappen niet ondernemen of überhaupt niet weten dat hun “gratis” rekening nu 2 euro per maand kost. Doe beter KBC. “Geachte heer […], Via Test Aankoop vernamen we uw ongenoegen omdat er, ondanks dat u reeds enkele maanden geleden vroeg om uw KBC Basisrekening af te sluiten, in juli en augustus een bijdrage van telkens 2 euro aangerekend werd. Deze twee bedragen werden ondertussen terug op uw rekening gestort maar als u uw rekening nu wenst af te sluiten moet u opnieuw voor de maand september een bijdrage betalen. Ik begrijp dat u zich hierbij vragen stelt en bied u graag verontschuldigingen aan omdat de communicatie niet verlopen is zoals het hoorde. Het is echter zo dat er per begonnen maand een rekeningbijdrage aangerekend wordt. Daarom dat u op het moment van de vereffening ook nog dient te betalen voor de reeds begonnen maand september. Ondertussen heb ik 2 euro gestort op uw rekening, zodat u de rekening nu kunt vereffenen zonder dat u zelf de bijdrage dient te betalen. Hieronder vindt u terug hoe u de rekening kunt vereffen via KBC Mobile: 1. klik op uw rekening 2. ga naar de 3 puntjes in rechter bovenhoek 3. klik op instellingen 4. scroll naar beneden en klik op "Zichtrekening opzeggen" Ik vertrouw erop dat u deze tussenkomst op prijs stelt. Hebt u nog vragen? Aarzel niet om contact met mij op te nemen via […]”


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform