Terug

PV voor minderjarige

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: De Lijn

05/10/2022

Beste,Mijn 16jarige zoon is net op tijd om de bus te nemen aan halte Putte Centrum op 4/9/2022. Zijn smartphone is uitgevallen en start die opnieuw op. Een minuut later stapt aan de volgende halte een inspecteur op en vraagt aan hem als eerste om een vervoersbewijs te laten zien. Hij legt uit en laat zien dat zijn smartphone nog aan het opstarten is. Hij krijgt onmiddellijk een PV (in bijlage) en een boete van €81.Eigenlijk is dat een boete aan de ouders, iemand van 16 heeft niet zomaar dat geld om te betalen. Dat is buiten proportie, voor een soortgelijke boete met de auto moet je al bijna door een rood licht rijden... Bovendien staat op het PV niet aangeduid waar noch hij noch waar de inspecteur de bus zijn opgestapt. De 2 haltes liggen letterlijk een minuut uit mekaar. Als de inspecteur hem 1 minuut extra had gegeven had hij zijn vervoersbewijs kunnen laten zien. Ik stel niet in twijfel of iemand een geldig vervoersbewijs moet hebben maar als de technieke het even laat afweten kan ook het voordeel van de twijfel gelden.Het is de eerste keer dat hij dit voorheeft.Hij heeft de procedure gevolgd en tegen geargumenteerd (in bijlage) via het email adres van De LIjn. Er is dan een aangetekend schrijven op mijn naam (als ouder) gekomen om te zeggen dat hij niet in zijn recht is en de boete alsnog moet worden betaald.Alle documenten beschikbaar indien nodig.Alvast bedankt voor jullie aandacht in deze.

Berichten (1)

De Lijn

Naar: D. M.

07/10/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Klaas, 7 okt. 2022 07:34 CESTBeste Test AankoopWe kregen van jullie dienst een melding van een klant.Klanten kunnen ons altijd rechtstreeks contacteren via het contactformulier op onze website. Ze kunnen ook terecht bij De LijnInfo op het nummer 070 220 200 (0,30 euro/minuut) of via Facebook en Twitter.Als we contactgegevens van de klant hebben, zullen we deze rechtstreeks antwoorden.Alvast bedankt voor je melding.Heb je nog vragen? Contacteer ons opnieuw en we helpen je graag verder.Met vriendelijke groetenKlaasDe Lijn[WVLL0V-2GEGD]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform