Terug

Foutieve herstelling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Urbano Motorhomes

09/09/2015

Op 16/8/2012 hebben wij onze motorhome aangeboden bij Urbano Oostende voor een herstelling. Een van de 2 woonbatterijen was stuk en is in garantie vervangen (herstelorder 18391). Onze motorhome was toen 7 maand geleden aangekocht. Het betrof een beursmodel dat toen al enkele maanden oud was. Bij afhalen van het voertuig was het voertuig +/- 1 jaar oud. Volgens de regels der kunst dienen batterijen die in serie of parallel geschakeld zijn steeds van hetzelfde merk, met dezelfde capaciteit en dezelfde aankoopdatum / productiedatum te zijn om vroegtijdige slijtage en andere mogelijke problemen te vermijden.In ons geval werd slechts een van de 2 batterijen vervangen. De “nieuwe” batterij was van een ander merk dan de “oude” batterij. In augustus van dit jaar stelden wij vast dat de stroomtoevoer in het woongedeelte van de motorhome zeer snel daalde. Van het moment dat de zonnepanelen niet genoeg vermogen konden produceren zakte het vermogen van de batterijen zienderogen.Toen we bij Urbano Aarschot een kleine herstelling moesten laten uitvoeren lieten wij meteen ook de woonbatterijen nakijken. Toen ik de technieker vertelde dat er in 2012 slechts 1 batterij was vervangen vertelde die ons dat we niet verder moesten zoeken en zei hij ons dat de technieker die in 2012 de herstelling had uitgevoerd beide batterijen had moeten vervangen. De administratieve bediende volgde deze stelling en zei me dat we een mail moesten sturen naar de de klachtendienst van Urbano.Wij stuurden hierover op 1/09 een mail naar Urbano.Een antwoord bleef uit. Omdat wij onze op 12-13 september er op uit trekken met onze motorhome hebben wij de batterijen op 08/09 door Urbano Aarschot laten vervangen zonder het antwoord af te wachten.De technieker die de batterij op 08/09 verving zei ons NOGMAALS dat het defect volledig te wijten is aan de foutieve herstelling in 2012.Bij afrekening aan de balie kregen we te horen dat er op batterijen maar 6 maanden garantie wordt gegeven en werd voorgesteld om 50% korting te geven op de 2e batterij.Wij hebben het factuurbedrag betaald omdat wij anders de sleutel van onze motorhome niet meekregen (retentierecht).Tijdens de afrekening kregen wij toevallig het bondige officiële antwoord van Urbano: De info die U heeft is niet volledig juist: Twee batterij in parallel geschakeld moeten dezelfde capaciteit hebben en max een jaar verschil.Niet toevallig werd deze mail gestuurd door de technieker die de batterij destijds had vervangen(Marc Schelfhout).Wij menen echter dat het huidige probleem is ontstaan door het onvakkundig herstel dd 16/08/2012 en kunnen niet akkoord gaan met hun commerciële voorstel.Wij gaan volgend jaar over tot de aankoop van een nieuwe motorhome. Deze keuzen van leverancier zal mede gestuurd worden door de oplossing die hier wordt geboden.

Berichten (3)

Urbano Motorhomes

Naar: D. D.

09/09/2015

DATA NOT AVAILABLE

D. D.

Naar: Urbano Motorhomes

09/09/2015

DATA NOT AVAILABLE

D. D.

Naar: Urbano Motorhomes

21/10/2015

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform