Terug

Proximus slaagt er niet in mij een aansluiting te geven

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. U.

Naar: Proximus

01/08/2023

Beste, ik heb op 6 juli een aanvraag gedaan voor een Proximus aansluiting aan mijn nieuwbouw woning. De afspraak stond gepland op 19/07. Die dag is er niemand komen opdagen. De dag erop bel ik Proximus om dit te melden, ik krijg een nieuwe afspraak op 26/07. Uiteindelijk komt er iemand op 26/07, die personen hebben duidelijk tijd genoeg want eerst staan ze een uur gewoon te kijken naar naar het voetpad, daarna beginnen ze langzaam te graven. Uiteindelijk zijn we 3 uur verder voor er een put is. Vervolgens zoeken ze nog eens 3 uur naar de kabel (het voetpad is amper een meter breed), om dan om 16u te komen zeggen dat ze geen tijd meer hebben voor de aansluiting omdat ze weg moeten om 17u. Uitendelijk zijn ze nog tot na 17u bezig met de signalisatie van de put... Ik vraag hen of er ook geen afdekking moet over de put want ze geven veel regen voor komende nacht, het antwoord luidt dat het niet nodig is want ze hebben een pomp. De dag erop, 27/07, komen ze terug toe rond 10u30 (9u was de afspraak). Zoals voorspeld regende het, dus konden ze niet verder, ze zijn nog tot 's middags bezig geweest met de put terug dicht te gooien zonder effectief iets gedaan te hebben. Ik vraag wanneer ze kunnen terugekomen, dit kan op 04/08 of 07/08. Aangezien ik hier geen bevestiging van heb ontvangen bel ik in de dagen erop meermaals naar Proximus om een afspraak bevestiging te krijgen, geen enkele keer krijg ik een bevestiging, de afspraak blijkt telkens weer uit het systeem te zijn verdwenen. Uiteindelijk krijg ik na een tijdje wel een bevestigingsmail met een afspraak op 31/08... aangezien ik verhuis half augustus is dit veel te laat. Ik probeer Proximus opnieuw te contacteren voor een vroegere afspraak zoals gepland, maar nu krijg ik zelfs geen reactie meer, de lijn wordt gewoon afgesloten na een tijdje in de wacht, en via chat krijg ik geen reactie (zie bijlage).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform