Terug

Proximus overtreedt de wet met aanmaningskosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Proximus

23/02/2020

Ik wil hierbij melden dat Proximus de wet overtreedt aangezien men na een 1ste herinneringsbrief een aanmaningskost aanrekent van 10 euro terwijl er vanaf 1/07/2018 werd bepaald dat dit vanaf de tweede herinnering mag aangerekend worden.Volgens hun algemene voorwaarden sturen ze eerst een kosteloze herinnering maar die mocht ik nooit ontvangen. Op de herinneringsbrief werd ook geen melding gemaakt van de aanmaningskost deze wordt achteraf via een apart factuurtje doorgerekend zonder waarschuwing. De kosten zijn bovendien ook nog eens buitenproportioneel.Daarenboven werd de herinnering ook nog eens verstuurd naar mijn oude adres.. Kan volgens hen allemaal blijkbaar.. Ik heb zelf een masterdiploma rechten maar ik leg dit met zekerheid voor bij een collega die hier in gespecialiseerd is.

Berichten (1)

Proximus

Naar: D. V.

24/02/2020

Proximus: uw aanvraag via Test-Aankoop referentie CPTBE00830579-65Dag mevrouw, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik heb een creditnota opgemaakt voor de herinneringskosten. Indien u een bijkomende vraag heeft, gelieve ons dan eencontactnummer te bezorgenwaarop u tijdens de kantooruren (08:00 uut tot 16:30 uur) bereikbaar bent.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192963557366]Test-Aankoop referentie CPTBE00830579-65Dag mevrouw, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik heb een creditnota opgemaakt voor de herinneringskosten. Indien u een bijkomende vraag heeft, gelieve ons dan eencontactnummer te bezorgenwaarop u tijdens de kantooruren (08:00 uut tot 16:30 uur) bereikbaar bent.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192963557366]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform