Terug

Proximus omnium verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. L.

Naar: Proximus

01/08/2022

Geachte,Graag had ik een klacht neergelegd omtrent het beheer van een schadegeval van een smartphone die omnium verzekerd is bij Proximus. Graag geef ik U een klein relaas van de feiten:Sinds een 3-tal jaar heb ik een smartphone waarop ik een ‘smartphone omnium verzekering’ heb bij proximus. Hiervoor betaal ik maandelijks €12. Vorige week 25 juli 2022, heb ik met mijn gsm op vakantie in Turkije net onder het wateroppervlak vissen gefilmd. Toen ik uit het water kwam werkte de gsm niet meer. Wanneer ik terug in België was heb ik mij tot een proximus winkel begeven, de situatie uitgelegd aan een medewerker en die bevestigde mij dat alle waterschade zeker gedekt was door de ‘smartphone omnium verzekering’ en dat ik naar een proximus nummer moest bellen. Zo gezegd, zo gedaan en na 1 werkdag kreeg ik het antwoord dat het schadegeval het gevolg is door nalatigheid van de gebruiker waardoor de schade niet kon vergoed worden. Hierop heb ik contact opgenomen met Samsung en die hebben mij bevestigd dat de smartphone waterbestendig is tot op een diepte van 1,5m en dit voor 30 minuten lang. Ik heb dan een klacht neergelegd omtrent het schadegeval bij Proximus met de vraag om het schadegeval te herbekijken daar de smartphone volgens de specificaties is gebruikt en dat de schade niet door nalatigheid was van mezelf. Vandaag 1/08/2022 krijg ik onderstaand antwoord: “Zoals bepaald in de Algemene voorwaarden art.1.11 van het Smartphone Omnium contract, is het verzekerde toestel gedekt op voorwaarde dat het een accidentele schade is en het een gevolg is van een plotselinge,externe en oonvoorzienbare gebeurtenis,die onafhankelijk is van het aangesloten toestel.Wij hebben vastgesteld dat niet aan deze voorwaarde is voldaan. Na overleg met onze verzekeringspartner moeten wij je helaas melden dat we geen gunstig gevolg kunnen geven aan je aanvraag.”Ik heb het gevoel dat men steeds een nieuwe reden zoekt om de schade niet te hoeven vergoeden en dat ik machteloos sta, dit terwijl ik al jarenlang iedere maand €12 betaal voor een omniumverzekering voor mijn gsm. Graag had ik geweten of hier nog iets kan aan verder worden gedaan.

Berichten (1)

Proximus

Naar: S. L.

02/08/2022

Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192989451665]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform