Terug

Proximus dienst Sports1 tel nr 080020567

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. N.

Naar: Proximus

11/11/2020

11/11/2020Een kleine maand terug merkte ik op dat mijn gsm rekening plots wel heel fel steeg .... hoewel mijn meeste kosten door mijn werk betaald werd. Kleine kosten zoals sms-parkeren of netflix zijn uiteraard voor eigen rekening. Door technische problemen kon ik zelf de details van mijn facturen niet inkijken en liet de factuur even onbetaald. Echter mijn werk-gsm werd afgesloten wegens niet betaling. Ik belde dan maar met het callcenter proximus. Wat'n gedoe: ook zij konden mijn details niet inkijken want bedrijf waarvoor ik werk blijkt over heel wat werknemers met een abonnement te beschikken (van een onprofessionele dienstverlening gesproken).Ik betaalde dan maar het bedrag maar vroeg de consulent om de details van mijn facturen door te sturen en het technisch probleem in de applicatie te verhelpen ... want het leek me echt wel onlogisch dat ik facturen blindelings zou betalen ZONDER te weten waarvoor.2 weken daaropvolgend kreeg ik al het volgende smsje van proximus met mijn volgende maandfactuur. Weeral nam ik contact op met het callcenter, werd van kastje naar de muur gestuurd ... om verhaal kort te houden: weeral geen mogelijkheid om details van mijn factuur te bekomen en met de uitleg we hebben het vermoeden dat je teveel op je 3G bezig bent moest ik het er mee doen .. Gelukkig via mijn werk kreeg ik zeer snel wel de details van mijn facturen te zien en wat bleek: .....Ineens zag ik geabonneerd te zijn op een voetbaldienst Livefootbal, wat me bijna 20 euro per maand heeft gekost en dit al vanaf augustus.De dienst blijkt te komen van Demon Games, eigendom van een Brits bedrijf PMconnect uit Birmingham.Ze werken met een externe klantendienst hier in Belgie, tel 080020567. Daar wist de consulent me te vertellen dat de dienst geactiveerd was in de maand augustus door op een pop up te klikken op de site weeronline.nl.Er is echter geen kennisgeving geweest. Ik heb bij mijn weten van de dienst ook nooit gebruik gemaaktIk kon wel het abonnement stopzetten. De consulente bood me ook spontaan 4 weken te crediteren. Dit is de som van 19.96 euro. Het resterende bedrag van 34,93 euro moet ik terugvragen via het emailadres 'help.be@pmconnect.co.uk'.Blijkt ook dat het abonnement sowieso automatisch afliep op 30 okt!!!! ook vreemd want toen wist ik van de 'scam' nog niks van af.Op internet regent het klachten hierover, Proximus stelt op hun website dat ze enkel provider zijn en er niets kunnen aan dien, maar dat is een klucht want op de site van PM connect staat proximus als trotse partner/klantHet is gewoon een gigantische rip-off waar ze bij Proximus en anderen veel geld aan verdienen. Proximus laat maw oogluikend toestaan dat derden hun klanten bestelen terwijl ze er een dikke percent op nemen.Het probleem is niet nieuw, maar er is gewoon niemand die er werk van maakt blijkbaar.Het is nochtans niet moeilijk om op basis van het consumentenrecht enkele flagrante inbreuken te vinden.Gewenst oplossingDe volledige terugbetaling kan ik enkel terugvragen via het emailadres 'help.be@pmconnect.co.uk', hopelijk lukt dit me.Graag ook vervolging van deze wanpraktijken, ze zijn strijdig met het consumentenrecht

Berichten (6)

Proximus

Naar: V. N.

12/11/2020

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192971115886]

Proximus

Naar: V. N.

12/11/2020

Proximus: uw aanvraag via Test-Aankoop referentie CPTBE01096633-48 + case 46746940Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Indien u mij een klantennummer én contactnummer bezorgt waarop u tijdens de kantooruren (08:00 uur tot 16:30 uur) bereikbaar bent, neem ik zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192971142536]Test-Aankoop referentie CPTBE01096633-48 + case 46746940Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Indien u mij een klantennummer én contactnummer bezorgt waarop u tijdens de kantooruren (08:00 uur tot 16:30 uur) bereikbaar bent, neem ik zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192971142536]

V. N.

Naar: Proximus

14/12/2020

Jullie kunnen me bereiken op GSM 0470193509, liefst niet ts 10u en 15u deze week want vele meetingsBedanktgroetjesValerie Nuyttens

Proximus

Naar: V. N.

08/01/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192973044450]

Proximus

Naar: V. N.

18/01/2021

Dag mevrouw,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik, dat aan de klant, alle nodige informatie werd gegeven via de voice mail van haar gsm.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192973379177]

Proximus

Naar: V. N.

04/02/2021

Dag meneer ,Ik hebje vraag over demon gamesgoed ontvangen en aandachtig gelezen.Dit zijn echter Diensten geleverd door derden, aangezien dit geen proximus dienst is kunnen we dit ook niet rechtzetten. Dit moet inderdaad bekeken worden met het bedrijf die Demon Games levert PM Connect LTD. Je kan ze telefonisch bereiken op 080020567 of per mail op help.be@pmconnect.co.uk.Jammer genoeg kan Proximus je vraag over Demon Games zelf niet opvolgen.Ik snap dat dat vervelend voor je is, maar hopelijk begrijp je deze beslissing.Nog vragen of opmerkingen hierover?Je kan rechtstreeks contact met me opnemen op aurelie.de.paepe.ext@proximus.com.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,AurélieHet Proximus-teamPS: Proximus wil heel graag weten hoe we de dienstverlening voor al onze klanten het best aanpakken. Binnen dit kader is het mogelijk dat je een van de volgende dagen een enquête zal ontvangen. Zou je deze dan even kunnen invullen? Alvast bedankt!Heb je nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE50 0001 7100 3118 BPOTBEB1Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2020-12-24-19.46.56.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192974001030] Ref. [THREAD_ID:192974001030]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform