Terug

Proximus dienst Sports1 080020567

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: Proximus

16/10/2020

Ik checkte mijn proximus rekening en zag dat ik ineens geabonneerd ben op een voetbaldienst Livefootbal, wat me bijna 25 euro per maand heeft gekost. De dienst blijkt te komen van Demon Games, eigendom van een Brits bedrijf PMconnect uit Birmingham.Ze werken met een externe klantendienst hier in Belgie, tel 080020567. Daar willen ze echter geen fysiek adres geven, noch namen van hun medewerkers, noch de naam van de firmaZe konden me wel vertellen dat de dienst geactiveerd was door op 17 augustus op een pop up te klikken op de site Metrotime.nl.Er is echter geen kennisgeving geweest, noch bedenktijd, noch informatie over de dienst waarop ik een abonnement nam. Ik heb bij mijn weten van de dienst ook nooit gebruik gemaaktIk kon wel het abonnement stopzetten. Na veel ambras heeft men mij beloofd 4 weken te crediteren. De rest moest ik terugvragen via het emailadres 'help.be@pmconnect.co.uk'.Op internet regent het klachten hierover, Porimus stelt op hun website dat ze enkel provider zijn en er niets kunnen aan dien, maar dat is bullshit want op de site van PM connect staat proximus als trotse partner/klantHet is gewoon een gigantische rip-off waar ze bij Proximus en anderen veel geld aan verdienen. Proximus laat maw oogluikend toestaan dat derden hun klanten bestelen terwijl ze er een dikke percent op nemen.Het probleem is niet nieuw ( zie artikel in bijlage) maar er is gewoon niemand die er werk van maakt blijkbaar.Het is nochtans niet moeilijk om op basis van het consumentenrecht enkele flagrante inbreuken te vinden.

Berichten (4)

Proximus

Naar: F. V.

22/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

F. V.

Naar: Proximus

16/11/2020

Beste ProximusIk meldde jullie dat de aangeboden dienst strijdig is met de wetgeving op het consumentenrecht die de online verkoop van goederen en diensten reglementeert, omdat hij de uitrukkelijke opt-in verplichting niet respecteert en het wettelijk bedenkrecht niet respecteert. Tevens melddi ik jullie dat Proximus zich niet kan verbergen achter het argument dat zij enkel de host van de dienst zijn en niet de aanbieder daar de europese wetgeving de hoster verplicht in te grijpen ( dienst stop te zetten) wanneer zij op de hoogte is van de onwettige praktijken.Proximus antwoordt op geen van deze argumenten, zij zijn wel overgegaan tot creditering met als reden dat de ‘bevestigingssms’ die ik ontving in het frans was opgesteld en niet in het nederlands. Dat is een “parachute” die wellicht opzettelijk werd ingebouwd ( dus demon games stuurt volgens mij met opzet hun sms in het frans) om biij klachten te kunnen rembourseren zonder te moeten erkennen dat er onwettig wordt gehandeld.

Proximus

Naar: F. V.

27/11/2020

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192971658330]

Proximus

Naar: F. V.

08/12/2020

Proximus: uw aanvraag via Test-Aankoop referentie CPTBE01072133-89Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192972061999]Test-Aankoop referentie CPTBE01072133-89Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192972061999]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform