Terug

Protest herinneringskost

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Telenet

28/05/2020

Beste, Op 23 april 2020 heb ik via het klachtenformulier op de website van Telenet de aanrekening van een herinneringskost van 10€ (m.b.t. late betaling Aanrekening maart 2020) uitgebreid onderbouwd geprotesteerd. Ik leverde de bewijsstukken aan door de documenten te uploaden. Ik heb hierop geen antwoord ontvangen.Tot mijn verbazing staat op mijn nieuwe factuur (Aanrekening mei 2020) deze extra kost opnieuw vermeld staat, met vraag deze onmiddellijk te betalen.Ik wens die extra kost wederom te protesteren.Beschrijving van mijn originele klacht dd 23 april 2020:- Op vrijdag 10 april ontvingen wij van Telenet een betalingsherinnering van de vervallen factuur voor maart 2020. Ik heb op die mail onmiddellijk gereageerd toen ik hem las na mijn werk.- De factuur was opgemaakt op 19 maart. Dus we hadden die inderdaad te laat betaald. Echter moet er iets misgelopen zijn met de verzending, want de factuur is pas in de week van 6 april bij ons bezorgd. Ze lag nog bij de niet-geopende post. - Bij het lezen van de 1e herinnering (verstuurd op 10 april 2020), heb ik onmiddellijk actie ondernomen en de factuur diezelfde dag voldaan zoals gevraagd. Bewijs van deze betaling kan aangeleverd worden.- Ik zie nu ook op mijn afschrift dat de valutadatum op 14 april staat. Dat is niet ongewoon aangezien 10 april een vrijdag was, zal de verrichting pas op maandag 13 april geregistreerd zijn om dan op 14 april uit te voeren.- Op woensdag 22 april, hebben we van Telenet een 2de herinnering ontvangen, nu per post. Hierbij meld u de betaling niet ontvangen te hebben. U verzond die brief op 16 april 2020.- Het was voor mij onmogelijk om de betaling sneller uit te voeren dan ik deed, namelijk onmiddellijk bij het lezen van uw eerste aanmaning. Ik kan mij dus onmogelijk akkoord verklaren met de door Telenet aangerekende herinneringskost.- Om onze goodwill te tonen, hebben we de factuur van april reeds vandaag (23 april 2020) voldaan, echter minus de in rekening gebrachte herinneringskost van 10 Euro. Betalingsbewijs in bijlageGraag ontvang ik een creditnota voor de aangerekende herinneringskost van 10€.Bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform